דו"ח: בעלי iPhone משתמשים ב-Wi-Fi יותר מבעלי אנדרואיד

מסקר שערכה ComScore בארצות הברית עולה, כי 71% מבעלי ה-iPhone משתמשים הן בתקשורת סלולר והן בתקשורת Wi-Fi כדי לגלוש באינטרנט, בהשוואה ל-32% בלבד מהבעלים של מכשירי אנדרואיד, שמשתמשים בשני סוגי הרשתות ● "חברות סלולר ויצרניות מכשירים צריכות לגבש אסטרטגיה כדי לייעל את השימוש במשאבים, ולהבטיח שהלקוחות יוכלו ליהנות מתקשורת ברמה גבוהה של איכות", ציין סרג' מטה, נשיא ComScore

מסקר שערכה ComScore עולה, כי בעלי טלפונים חכמים מבוססי מערכות אנדרואיד (Android) מגלים נטייה פחותה לחפש רשתות Wi-Fi ולהשתמש בהן בהשוואה לבעלי iPhone. מהסקר, שנערך בארצות הברית, עולה כי 71% מבעלי מכשירי ה-iPhone משתמשים הן בתקשורת סלולר והן בתקשורת Wi-Fi כדי לגלוש באינטרנט, בהשוואה ל-32% בלבד מהבעלים של מכשירי אנדרואיד שמשתמשים בשני סוגי הרשתות. תוצאות דומות נמצאו גם בבריטניה: 87% מבעלי מכשירי ה-iPhone משתמשים הן בתקשורת סלולר והן בתקשורת Wi-Fi כדי לגלוש באינטרנט, בהשוואה ל-57% בלבד מהבעלים של מכשירי אנדרואיד שמשתמשים בשני הסוגים של הרשתות.

נראה שלמרות שרשתות סלולר בטכנולוגיות של דור שלישי ודור רביעי מציעות קצבי תקשורת לא רעים, הן אינן יכולות להתחרות בקצבי העל שמציעות רשתות Wi-Fi מקומיות. עם זאת, בעוד שרשתות סלולר זמינות  כמעט ללא הגבלת טווח, הרי שהטווח של רשתות ה- Wi-Fi מוגבל למתחמים מצומצמים.

"נוכח הגידול בהיקף האימוץ של טלפונים חכמים, מחשבי לוח ושאר מכשירים מקושרים, נהנות מפעילות הרשת מעלייה בפעילות של האינטרנט במכשירים ניידים, ועליהן להתמודד כיום עם האתגרים הנובעים מהגידול בדרישה לנתונים תוך שמירה על איכות השירות", ציין סרג' מטה, נשיא ComScore לחברות סלולר ופתרונות ניידים.

המציאות בחברת הסלולר האמריקנית AT&T מאוששת נתונים אלה. החברה מדווחת על גידול של 5,000% בביקוש לתקשורת נתונים למכשירים ניידים מאז שהושקו מכשירי ה-iPhone, בשנת 2007. נוכח העומסים הכבדים על רשתות הסלולר, רואים ב-ComScore את תקשורת ה-Wi-Fi כאמצעי יעיל לאיזון העומסים על הרשתות הכורעות תחת העומס.

"ככל שגובר השימוש ברוחב הפס וההיצע של תחומי התדרים הפנויים הולך ומצטמצם, על חברות הסלולר, יצרניות המכשירים ושאר הגורמים הפועלים בשוק להבין את המשמעויות השונות של השימוש ברשתות סלולר וברשתות Wi-Fi. עליהן לגבש אסטרטגיות מתאימות כדי לייעל את השימוש במשאבים, ולהבטיח שהלקוחות יוכלו ליהנות מתקשורת ברמה גבוהה של איכות", הוסיף מטה.

אירועים קרובים