GSMA השיק את GSMA Intelligence – פורטל חדש לתעשיית הסלולר

הפורטל מאגד בתוכו מאגר גדול של נתונים ומספק שירותי מידע וניתוחי מידע עבור התעשייה ● הוא מכסה את כל המפעילות ברחבי העולם, כולל ישראל ● בנוסף, מציע האתר 'קו זמן' שמציג את האירועים החשובים שאירעו בתחום הסלולר החל מ-1973, אז ביצע מרטין קופר ממוטורולה את שיחת הטלפון הסלולרית הראשונה ● בין היתר, ניתן למצוא באתר מידע אודות כמות החיבורים, רמות חדירה של הדור השלישי ושל הטלפונים הסלולרים בכלל, ועוד

ארגון ה-GSM העולמי – GSMA, השיק שירות חדש המיועד לתעשיית הסלולר. השירות החדש שנקרא GSMA Intelligence, הוא למעשה פורטל המאגד בתוכו מאגר גדול של נתונים, ומספק שירותי מידע וניתוחי מידע, ומכסה את כל המפעילות הסלולריות ברחבי העולם. לצד נתונים על החברות, הוא מספק גם ניתוחים ומאמרים של צוות מומחים בארגון אודות עולם הסלולר.

המטרה, היא לרכז את הנתונים ואת יכולות הניתוח שהוא אוסף בפלטפורמה אחת. בין השירותים שמציע הפורטל, ניתן למצוא נתונים נוכחיים אודות המפעילות, תחזיות, ניתוחים ותובנות, ספריית מסמכים קשורים, וכן תזרים נתונים בזמן אמת. בנוסף, מציע האתר 'קו זמן' (Timeline) שמציג את האירועים החשובים שאירעו בתחום הסלולר החל מ-1973, אז ביצע מרטין קופר ממוטורולה (Motorola) את שיחת הטלפון הסלולארית הראשונה באמצעות האב טיפוס של מה שהפך מאוחר יותר לסדרת הטלפונים הניידים הראשונה, ה-DynaTAC. במעבר בין השנים אפשר לעקוב אחר מספר כרטיסי ה-SIM שהיו קיימים בכל שנה מול מספר המנויים הייחודיים, עד למעלה מ-7 מיליארד כרטיסי SIM מול קצת פחות מ-3.5 מיליארד מנויים ייחודיים נכון לימים אלו.

האתר מציע לוח נתונים פרטי עבור כל מדינה – לפי בחירה, או לחילופין, נקודת מבט גלובלית. רוב הנתונים בפורטל מיועדים אמנם לאנשים בתעשייה ומוצעים תמורת דמי מנוי, אבל ניתן למצוא גם נתונים בחינם. בין הנתונים החינמיים שמוצעים, ניתן למצוא מידע אודות כמות החיבורים, רמת חדירה של הדור השלישי, רמת החדירה של הטלפונים הסלולאריים ועוד. כך, בישראל – לפי GSMA Intelligence, יש 10 מליון חיבורי טלפון מול 7.8 מליון תושבים, וסך של 129% חדירה. בנוסף, 62% מהטלפונים בארץ מחוברים לדור השלישי. בעולם לפי מאגר הנתונים, יש כ- 263 מדינות שפועלות כיום בתחום, 1,140 ספקיות סלולר ו-1,153 מפעילות וירטואליות, שפועלות על פני 3,505 רשתות ב-65 קבוצות.

"תעשיית המובייל היא אחד מהשווקים הטכנולוגיים, הדינמיים, והמשתנים ביותר אי פעם. תעשייה שמתפתחת בקצב שאין לו תקדים. הדינמיות הזו מציעה הזדמנויות ואתגרים רבים לשחקניות ברחבי האקוסיסטמה, ו-GSMA נמצא בעמדה ייחודית, שמאפשרת לו לספק מידע ותובנות לו זקוקים ארגונים כדי להמשיך ולהניע צמיחה וחדשנות עתידית", אמרה אן בוברו, מנהלת כללית בארגון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים