גוגל: הישראלים במקום הראשון בעולם בשימוש בסמארטפונים

57% מהישראלים מחזיקים במכשיר חכם – עלייה דרמטית לעומת השנה הקודמת ונתון גבוה משמעותית לעומת רוב מדינות העולם המערבי, כך עולה מתוצאות המחקר של ענקית החיפוש ● כמחצית מהישראלים לא התביישו להודות בשימוש במכשירים גם באירועים חברתיים ● מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל: "מהמחקר עולה שהישראלים מצדיקים את שמם כאומת הסטארט-אפ"

ישראל נמצאת במקום ראשון בעולם בשימוש בסמארטפונים – כך עולה מהמחקר השנתי של גוגל (Google) ו-Ipsos MediaCT, הנערך זו השנה השלישית ובודק את הרגלי השימוש בטלפונים חכמים בקרב עשרות מדינות ברחבי תבל. הסקר כולל פרמטרים שונים, בהם אחוזי החדירה של המכשירים לשוק ומגוון הפעולות שהצרכנים נוהגים לבצע, ותוצאותיו מצביעות על כך שהישראלים לא רק ידועים כחובבי חידושים וטכנולוגיה, אלא מהווים מעצמת מובייל של ממש.

57% מהישראלים מחזיקים במכשיר טלפון חכם, זאת לעומת 35% על פי תוצאות הסקר שנערך ב-2012. מדובר בגידול חד שממצב את ישראל מעל גרמניה (40%), צרפת (42%) וספרד (55%). יש לזכור כי הסמארטפונים נכנסו מאוחר לשוק בארץ, רק בשנת 2009, לעומת ההשקה הגלובלית שנערכה ב-2007.

הישראלים מובילים על פני אירופה וארצות הברית גם כאשר בוחנים את השימוש במכשירים החכמים. אנחנו גולשים יותר באינטרנט בסמארטפון (93%), מחפשים יותר במנועי חיפוש (86%), משתמשים ביותר אפליקציות (84%), ומשתמשים במפות ומתעדכנים ברשתות חברתיות (82%). הישראלים ראשונים גם בצפייה בווידיאו במסך קטן (77%) באתרי שיתוף דוגמת יו-טיוב (YouTube). כמחצית מהישראלים (48%) רואים תוכניות טלוויזיה שלמות און-ליין – נתון גבוה אף הוא ביחס ליתר המדינות שהשתתפו בסקר.

ואולם לשימוש התדיר בסמארטפונים יש כמובן השלכות חברתיות: מחצית מהישראלים השיבו, כי הם לא מהססים לשלוף את הטלפונים באירועים חברתיים – זאת לעומת 16% בלבד שהשיבו כך ב-2011.

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, התייחס לממצאים ואמר כי "מהמחקר עולה שהישראלים מצדיקים את שמם כאומת הסטארט-אפ. הם מחפשים, גולשים ברשתות חברתיות וצופים בווידיאו יותר מאשר בכל המדינות הגדולות והמובילות בעולם".

אירועים קרובים