אחרי סאגת מינוי מלכא: קרעי מינה מנכ"ל מבפנים למשרד התקשורת

שר התקשורת מינה לתפקיד את המשנה למנכ"ל, מימון שמילה, שהעיד בתיק 4000 ● זאת, לאחר שמשך את הכוונה המקורית שלו למנות אל אלעד מלכא, לאחר שנראה היה שהוא לא יעבור את ועדת המינויים

מימון שמילה, המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת.

האם אנחנו עומדים בפני סוף סאגת מינוי המנכ"ל החדש למשרד התקשורת? אחרי שהשר, ד"ר שלמה קרעי, רצה למנות לתפקיד את אלעד מלכא, אולם הוא נאלץ לבטל זאת לאחר שהמינוי נתקל בקשיים בוועדת המינויים בשירות הציבורי, היום (ג') הוא הודיע כי הוא מעוניין במימון שמילה לתפקיד.

נראה שהסיכוי שמינויו של שמילה יעבור בוועדת המינויים טוב, לאור העובדה שמדובר במנהל בכיר ומנוסה במשרד התקשורת, עם 12 שנות ניסיון בו. לזכותו תעמוד העובדה שהוא משמש כיום כמשנה למנכ"ל המשרד ומנהל מינהל ההנדסה בו. לעומת זאת, הוא משמש עד בתיק 4000, שעוסק בשאלה האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל סיקור חיובי באתר וואלה בתמורה לכך שמשרד התקשורת יאשר הטבות לבעלים דאז של האתר, קבוצת בזק, ובמרכזן המיזוג בין בזק לחברה הבת יס. שמילה טען בעדותו, שניתנה בדצמבר האחרון, שהוא לא ידע על המיזוג ועל הכוונה לאשר אותו.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי. צילום: דוברות משרד התקשורת

ההחלטה של ד"ר קרעי על המינוי באה לאחר כישלון מינויו לתפקיד של מלכא, שהינו בעל ניסיון פחות מזה של שמילה. מלכא משמש כמנכ"ל עמותת האינטרס שלנו, והוא תומך בהפרטת השידור הציבורי והוביל ב-2017 את התיקון לחוק שמאפשר לערוץ 20, שמאז הפך לערוץ 14, לשדר חדשות. שני הנתונים האחרונים תואמים את השקפת עולמו של קרעי, שמקדם את הפרטת או סגירת תאגיד השידור הציבורי כאן (תהליך שבינתיים הואט ואף הוקפא) ובגיוון דעות בשוק התקשורת.

מי שכיהנה כמנכ"לית משרד התקשורת עד כה היא לירן אבישר בן חורין – מינוי של השר הקודם, יועז הנדל (בסיבוב הראשון שלו במשרד). בן חורין הודיעה על כוונתה לעזוב מעט אחרי הקמת הממשלה החדשה, אולם נשארה בינתיים בתפקיד עד למינוי מנכ"ל חדש. בתחילת השבוע היא הודיעה על עזיבתה הסופית.

השר קרעי צוטט בהודעה של משרד התקשורת על המינוי החדש, שהייתה קצרה במיוחד, כאומר ש-"הודעתי היום על כוונתי למנות את מימון שמילה למנכ״ל משרד התקשורת. שמילה הוא מנהל ותיק ומנוסה – הן במשרד והן בשוק התקשורת, וידע להוביל את המשרד אל מול האתגרים שניצבים בפנינו".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוריס אטינגר

    האיש הראוי ביותר לתפקיד. בהצלחה

  2. אור

    כל אחד שני הוא עד במשפט נתניהו. אבל תודה לאל כולם מודים שהכריחו אותם. עדיין לא אמרתי את זה........

  3. אריה שילה

    שמילה, אנחנו מכירים אותך כבר שנים כמקצוען והתפקיד ממש מתאים. השאלה היא תוכל לעבוד עם שר שקורא לטייסי חיל האויר שיילכו לעזאזל. אדם שחרצובות לשונו דופקות אותו . אדם פרימיטיבי למרות תואר ד"ר שיש לו.

אירועים קרובים