שנה עצובה לשוק הסמארטפונים

עם ירידה של 18.3% במשלוחי הסמארטפונים ברבעון הרביעי של 2022, וירידה שנתית של 11.3% לעומת 2021 - גם ההתאוששות החזויה לשנת 2023 עומדת בסימן שאלה גדול

קונים פחות

 

 

משלוחי הסמארטפונים בעולם צנחו ברבעון הרביעי של 2022 – בדרך כלל תקופת הקניות הגדולה של החגים – בעקבות לחולשה מאקרו כלכלית ולביקוש צרכני מופחת – כך על פי דו"ח חדש של חברת מחקרי השוק IDC.

משלוח היצרניות הסתכמו ב-300.3 מיליון מכשירים ברבעון האחרון של 2022 – ירידה של 18.3% בהשוואה לשנה הקודמת – הירידה הגדולה ביותר אי פעם ברבעון בודד.

בהיבט שנתי התבטאה הירידה ב-11.3%, כשצנחה מב-1.36 מיליארד מכשירים ב-2021 לכ-1.205 מיליארד ב-2022, כשגם המספר הזה מייצר "שיא" שלילי של סך המשלוחים השנתי הנמוך ביותר מאז 2013, "בשל ירידה ניכרת בביקוש הצרכני, אינפלציה ואי ודאויות כלכליות", לדברי IDC.

"מעולם לא ראינו ירידה של משלוחים ברבעון החגים לעומת הרבעון הקודם",  אמרה נבילה פופל, מנהלת מחקר ב-IDC, "ומכל מקום, ביקוש מוחלש ומלאי גבוה גרמו לספקים לצמצם באופן דרסטי במשלוחים".

משלוחים מייצגים את המכשירים שהיצרניות שולחות לקמעונאים ולספקיות סלולר. הם לא זהים למכירות, אבל הם כן נותנים אינדיקציה לביקוש.

עוד לדברי חברת המחקרים, "סיום השנה הקשה מעמיד את ההתאוששות הצפויה של 2.8% בשנת 2023 בסימן שאלה גדול, עם סיכון כבד כלפי מטה של התחזית".

לפי הדו"ח, אפל שמרה על מעמדה כיצרנית הסמארטפונים מספר אחת בעולם. ענקית הטק האמריקנית שילחה 72.3 מיליון מכשירי iPhone ברבעון הרביעי, ירידה של 14.9% בהשוואה לרבעון המקביל, והשיגה נתח שוק של 24.1%. אפל חוותה ירידה למרות שהשיקה את הדגמים האחרונים שלה – סדרת ה-iPhone 14 14 – לקראת רבעון החגים המכריע.

אפל התמודדה עם מספר בעיות בשרשרת האספקה ​​ברבעון דצמבר, לאחר שמפעל ייצור ה-iPhone הגדול בעולם בז'נגג'ואו שבסין נפגע מהתפרצות קורונה ומהפגנות עובדים.

סמסונג, שחקנית הסמארטפונים השנייה בגודלה, חוותה ירידה של 15.6% במשלוחים בהשוואה לשנה הקודמת, זאת מבלי שהשיקה סמארטפון דגל חדש לגמרי ברבעון הרביעי, אך מקיימת אירוע ב-1 בפברואר שבו תשיק את מכשיריה החדשים.

שיאומי הסינית, שהגיעה למקום השלישי, חוותה ירידה של 26.3% בהשוואה לשנה הקודמת – הירידה הגדולה ביותר בקרב חמש יצרניות הסמארטפונים המוביליות, בהן גם  היצרניות הסיניות אופו ו-וויבו.

"עם ירידה של יותר מ-11% ב-2022, שנת 2023 תהיה כנראה שנה של זהירות, מכיוון שהיצרניות יחשבו מחדש על מגוון המכשירים שלהן, בעוד ערוצי המכירות יחשבו פעמיים לפני שיזמינו תוספות למלאי", אמר אנתוני סקרסלה, מנהל המחקר ב-IDC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים