דו"ח האינטרנט: הישראלים מכורים למסכים – יותר מאשר בקורונה
אנחנו מבלים 12.4 שעות ביממה מול המסכים, מורידים קבצים בנפח של 15 גיגה ביום ושונאים שעושים לנו Phubbing (מה זה בכלל?), אבל עושים את זה בעצמנו - כך לפי דו"ח של בזק ● וגם: נתונים מעניינים על הציבור החרדי
הישראלים ממשיכים להתמכר למסכים יותר ויותר: דו"ח האינטרנט השנתי שבזק פרסמה היום (ב') מראה כי אנחנו מבלים יותר מחצי יממה – 12.4 שעות – מול הלפטופ, הסמארטפון ושאר המכשירים בעלי המסך. מדובר בשיא חדש, גבוה יותר מהנתון של 12 שעות, שנרשם בשנה שעברה וב-2020, שנת הקורונה. אולם, בניגוד לתקופת הקורונה, אנחנו מקדישים כיום את הזמן מול המסכים פחות לעבודה ויותר לגיימינג ולרשתות חברתיות.
נתונים מעניינים נוספים שעולים מהדו"ח הם: הנפח של הקבצים שהישראלים מורידים עלה ל-15 גיגה-בייט ביום – שלושה גיגה יותר מאשר בתקופת הקורונה; 83% מבני הנוער מודים שהם חייבים לקרוא הודעה בווטסאפ או ברשתות החברתיות מיד כשקופצת להם התראה על כך; 74% מהם מודים שהם לא שולטים בזמן שהם מבזבזים מול המסכים; ואנחנו מרבים לעשות Phubbing – להשתמש בסמארטפון כשאנחנו באינטראקציות חברתיות, על אף שזה מעצבן אותנו, כפי שהודו 80% מהנסקרים.
מנגד, רבים מאתנו מודעים לצורך בצמצום זמן השימוש במכשירים הדיגיטליים ועושים צעדים בכיוון: יותר ישראלים מוציאים בלילה את הנייד מחדר השינה – 55% ציינו זאת בסקר האחרון לעומת 38% בזה הקודם; כמעט 40% לא משתמשים בנייד בשבת, ולא מטעמי דת; כ-70% לא ניגשים לסמארטפון דבר ראשון על הבוקר; 73% מכבים את ההתראות בטלפון כדי לא לקבל הודעות בווטסאפ או ברשתות החברתיות; ובין 30% ל-40% מוחקים אפליקציות או מכירים מישהו שמחק.
אצל בני הנוער המצב טוב יותר, לפחות לפי מה שהם מעידים על עצמם: 55% מחקו אפליקציות גוזלות זמן, 56% מכירים מישהו שלקח הפסקה מהרשתות החברתיות, ו-51% שוקלים לקחת הפסקה מאחת הרשתות החברתיות ולסגור את הפרופיל.
האם הווטסאפ הולך ומחליף את הפשקווילים?
הדו"ח נעשה על בסיס נתונים שנאספו מבזק עצמה ומדגם של 4,500 איש, שנסקר באמצעות חברת הסקרים קנטר. השנה שם הדו"ח פוקוס על החברה החרדית, שהולכת וסוגרת את הפערים הדיגיטליים אל מול האוכלוסייה הכללית: 80% מהחרדים מחוברים לדיגיטל, מתוכם 54% מחוברים לווטסאפ, כאשר הם משתמשים בסטטוס של האפליקציה כדי לספק מידע כגון איפה הם נמצאים או מחשבות שלהם – קצת בדומה למה שהציבור הכללי עושה בסטורי'ז. כמו כן, האי-קומרס הולך וחצובר פופולריות בקרב החרדים: 46% מהם רוכשים ברשת.
נתון מעניין במיוחד מראה על שינוי בדרך צריכת המידע של החרדים: 21% מהם צורכים חדשות דרך האינטרנט, ולאו דווקא באפליקציות ובאתרי חדשות חרדיים. כמו כן, רבים מבני ובנות ציבור זה מעדיפים לצרוך את המידע והחדשות שלהם אונליין מאשר מבני הקהילה האחרים או דרך פשקווילים.
"אנחנו בוחרים את עוצמת הדיגיטל שלנו"
טלי פולג, סמנכ"לית השיווק של בזק, אמרה כי "השנה אנחנו בוחרים את עוצמת הדיגיטל שלנו – מתי להגביר ומתי להנמיך את החיבור לרשת. אם עד לאחרונה הרשת ניהלה אותנו, השינוי הגדול בא לידי ביטוי בכך שאנחנו בוחרים לעצמנו זמן נטול דיגיטל, ועל ידי כך מנהלים את השגרה הדיגיטלית שלנו – ולא להיפך. חצי מהיממה שלנו אנחנו אמנם מול המסכים, אבל אם לפני שנה מרבית הזמן יועד לעבודה או לימודים, כיום אנחנו בוחרים לעשות שימוש ברשת בעיקר לטובת עיסוקי פנאי, גיימינג וקניות ברשת".
היא הוסיפה כי "המגזר החרדי זיהה גם הוא את הגמישות של הרשת ובוחר להשתמש בה, אך בתנאים שלו".
"אין ספק שנמשיך לצרוך יותר ויותר תכני וידיאו בסטרימינג, ומספר המכשירים המחוברים בכל בית ילך ויגדל – דבר שיוביל לצורך התמידי בתשתיות אינטרנט מתקדמות", ציינה פולג.
תגובות
(0)