היום תושק מערכת ההפעלה iOS 16 – אבל לא בשלמותה

כמה מהתכונות המעניינות ביותר של iOS 16  יגיעו רק בעדכוני תוכנה בהמשך השנה, וחלקן אולי ב-2023

תכונות שיתוף פעולה חדשות ועדכונים - הגרסאות הסופיות.

מערכת ההפעלה האפל'ית iOS16 אמנם מושקת היום רשמית בגירסתה הסופית, אבל נראה שלא תכלול את כל התכונות שאפל הבטיחה לשלב בה בוועידת המפתחים האחרונה שלה.

חלק מהתכונות לא יפעלו, כמובן על דגמי iPhone ישנים, וחלקן פשוט ישולבו בגירסאות של מערכת ההפעלה בהמשך השנה.

אז למה לא לצפות במהדורה הראשונה:

ספריית שיתוף תמונות ב-iCloud – התכונה שרבים ציפו לה, שאמורה לאפשר יצירת ספריית שיתוף אחת עבור בני המשפחה, שהתמונות והסרטונים ישויכו אליה אוטומטית – לא תיכלל, ובאתר של iOS16 מצוין, כי היא "תגיע מאוחר יותר השנה".

פעילויות LIVE– התכונה שאמורה לאפשר התרעה אחת, המציגה את עדכון רציף אחד שמציג שינויים בפעילויות שהמשתמש עוקב אחריהן, כמו תוצאות של משחקים, מעקב אחר חבילות, פעילויות ספורט ועוד – גם תכונה זו תגיע "מאוחר יותר השנה".

תמיכה בתקן Matter – תקן חדש של תאימות צולבת של בית חכם, כלומר מכשיר עם אישור Matter יעבוד עם Apple Home, Alexa ו-Google Home (בין היתר). אפליקציית Home ב-iOS 16 מקבלת עדכון גדול, כולל ממשק חדש יעיל, הרבה עדכוני ביצועים ואמינות מתחת למכסה המנוע, אבל התמיכה ב-Matter תגיע מאוחר יותר השנה.

תמיכה בקישוריות לוויינית למצבי חירום – אחת התכונות החדשות והמגניבות ביותר של iPhone 14, המאפשרת לשלוח הודעות חירום קצרות באמצעות לוויינים כשנמצאים במקומות ללא קליטה אלחוטית או סלולרית לא תיכלל במכשירי ה-iPhone שיתחילו להימכר בהמשך החודש. מסמך התמיכה של אפל מסביר, כי התכונה "תהיה זמינה עם עדכון תוכנה iOS 16 שיגיע בנובמבר 2022".

מרכז המשחקים (Game Center) – יקבל תמיכה ב-SharePlay, שתאפשר להתחיל לשחק במשחק מיד בזמן שיחת FaceTime, והוא ישתלב עם אנשי קשר כך שניתן יהיה לראות את כל פרופילי Game Center של אנשי הקשר (אם הם מאפשרים זאת) במהירות ובקלות באפליקציית אנשי הקשר – אך היא תגיע בעדכון ל-iOS 16 בהמשך הסתיו.

אפליקציית Freeform – אפל הכריזה על אפליקציה חדשה לשיתוף פעולה כחלק מהדגמת iPadOS 16 שלה בכנס המפתחים האחרון שלה. היא תהיה אפשרית עבור iPad, Mac או iPhone, ותאפשר שיתוף פעולה עם עמיתים באמצעות הענן מכל מקום. זהו קנבס גמיש גדול, המאפשר להוריד אליו כמעט כל דבר – קובצי PDF, הערות, תמונות, אודיו, קישורי אינטרנט ועוד – לראות את כולם בתצוגה מקדימה. לאחר מכן ניתן להוסיף הערות או לצייר בכל מקום עם תמיכה של Apple Pencil, ולראות היכן אחרים עובדים עם סמנים חיים.

בשלב זה, לא ברור מתי תשוחרר Freeform, וייתכן שזה יגיע אפילו ב-2023.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים