האקרים ריגלו אחרי אנשי ביטחון ישראליים באפליקציית הכושר סטרבה

המרגלים עקבו אחרי התנועות של אנשי צה''ל, לרבות כששהו במתקנים סודיים בישראל, ואף בנסיעות עבודה בחו''ל, ואספו את פרטי הזהות, מקום המגורים ובני המשפחה שלהם - דיווח הגרדיאן

אפליקציית סטרבה.

האקרים מרגלים, שזהותם לא ידועה, עקבו אחר אנשי ביטחון ישראליים שמשתמשים באפליקציית הכושר סטרבה – כך לפי דיווח של הגרדיאן הבריטי מהבוקר (ג'). את המעקב חשפו חוקרי פייק ריפורטר הישראלית.

המרגלים, כך דווח, עקבו אחר התנועות של אנשי צה"ל, לרבות בשהותם במתקנים סודיים בישראל, ואף בנסיעות עבודה בחו"ל. הנתונים שאותם אספו המרגלים הבלתי מזוהים כללו את פרטי הזהות המלאים של המשתמשים, לרבות האתרים שבהם ביקרו – בארץ ובחו"ל, מקום מגוריהם ופרטי בני המשפחה שלהם.

אפליקציית סטרבה מתבססת על שיתוף של פעילויות המשתמשים בה, וכוללת מקטעים, פלחי תנועה, שמועלים על מפה. על ידי חלוקה של כל מסלול של משתמש למקטעים, ובאמצעות בנייה של מקטעים מזויפים בתוך בסיסי צבא, המרגלים עקבו אחרי המשתמשים שהתאמנו באותם בסיסים. ההאקרים, כך דווח ניצלו את העובדה שעל ידי זיוף המקטעים ניתן לעקוף את הגדרות הפרטיות של אפליקציית ניטור הכושר.

אחיה שץ, מנכ"ל פייק ריפורטר, אמר לגרדיאן כי "על ידי ניצול היכולת להעלות קבצים מהונדסים (של המקטעים – י"ה) ניתן לחשוף את פרטי המשתמשים בכל מקום בעולם. אותם גורמים עוינים התקרבו עוד צעד אחד, מדאיג, בניצול אפליקציה פופולרית על מנת לפגוע בביטחון האזרחים והמדינות כאחד". הוא סיפר שלאחר גילוי הפרצה, אנשיו יצרו קשר עם גופי הביטחון הישראליים, ובעקבות זאת, אלה יצרו קשר עם אנשי סטרבה ועדכנו אותם בפרצה.

סטרבה מסרה בתגובה כי "אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לסוגיות של הגנת הפרטיות. נקטנו בשורת פעולות על מנת לתקן את הבעיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים