נתוני כניסה טובים לאבי גבאי: זינוק ברווח הנקי של פרטנר

הרווח הנקי של החברה קפץ פי 7.5 - בגלל עלייה נמוכה בהוצאות ● עליות בולטות - גם ברווח התפעולי וברווח למניה

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר.

יום אחרי שהודיעה על מינוי אבי גבאי למנכ"ל החברה, פרטנר פרסמה היום (ג') את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של השנה. גבאי ייכנס לתפקיד עם מספרים די טובים שמוריש לו המנכ"ל הנוכחי, אבי צבי: גידול חד ספרתי בהכנסות וקפיצה של פי 7.5 ברווח הנקי. פרטנר נרכשה בנובמבר האחרון על ידי קבוצת גבאי-רודב-הפניקס, שבה חברים גבאי, שלמה רודב, לשעבר יו"ר בזק, חברות הביטוח הפניקס, כלל ומנורה, וקבוצת ארקין, בראשותו של איש העסקים מורי ארקין. צבי ויו"רית פרטנר, סיגל רונן, הודיעו בחודש שעבר על פרישתם מתפקידיהם.

הדו"חות הכספיים מראים כי ההוצאות של החברה עלו ברבעון ב-1.15% ל-618 מיליון שקלים ואילו ההכנסות גדלו ב-2.8% ל-854 מיליון. הגידול הנמוך יחסית בהוצאות, והיותו נמוך יותר מאשר הגידול בהכנסות, הקפיצו את הרווח הנקי פי 7.5, כאמור, וזה עמד ברבעון על 35 מיליון שקלים. הרווח הנקי למניה צמח פי שבעה ל-21 אגורות.

חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות השירותים עמדו על 690 מיליון שקלים – עלייה של 5.3% לעומת הרבעון הראשון של 2021. זאת, הודות לעלייה בהכנסות משירותים הן במגזר הקווי (עלייה של 8%) והן במגזר הסלולר (עלייה של 7%). לעומת זאת, מכירות הציוד צנחו ב-15.8% ל-164 מיליון שקלים. בפרטנר תולים את הסיבות לכך בין היתר בהחלטת החברה לעבור למודל השכרת נתבי אינטרנט ללקוחות פרטיים, במקום מודל מכירה.

נתונים נוספים מעלים שההוצאות התפעוליות קטנו ב-3.8% ל-821 מיליון שקלים והרווח התפעולי זינק ב-157.1% ל-72 מיליון. ה-EBIDTA צמח ב-23% ל-257 מיליון שקלים.

עליות במספר מנויי הסלולר ובסיבים האופטיים, ירידה קלה בשיעור הנטישה

בסיס מנויי הסלולר של פרטנר גדל ברבעון הראשון ב-40 אלף מנויים ועמד על 3.06 מיליון מנויים, מתוכם 37 אלף מנויי פוסט פייד. נתח השוק הסלולרי של החברה מוערך ב-28% לעומת 27% בסוף רבעון הראשון של 2021. החברה רשמה ירידה קלה גם בשיעור הנטישה שלה, שעמד על 6.7% (בנטרול חבילות של משרד החינוך) בהשוואה לשיעור נטישה של 6.9% ברבעון הראשון אשתקד.

בתחום הסיבים האופטיים, בסיס המנויים של החברה עלה ב-21 אלף ל-233 אלף. בפרטנר אומרים כי זהו הגיוס הרבעוני הגבוה ביותר של מנויים מאז שהחברה החלה את פעילות הסיבים שלה. נכון להיום, מספר מנויי הסיבים שלה עומד על 243 אלף. מספר משקי הבית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) של פרטנר הסתכם ב-770 אלף – גידול של 70 אלף ברבעון הראשון. נכון למועד פרסום הדו"חות, הנתון עומד על 807 אלף.

פרטנר רשמה עלייה גם במספר מנויי האינטרנט מבוסס התשתית שלה, שגדל ב-13 אלף והסתכם ב-387 אלף. לעומת זאת, מספר מנויי הטלוויזיה ירד ב-1,000 ועמד על 225 אלף. זאת, על אף עליית המחירים של פרטנר TV.

אבי צבי, המנכ"ל הנוכחי של פרטנר.

אבי צבי, המנכ"ל הנוכחי של פרטנר. צילום: ישראל שם טוב

"ממשיכים במומנטום פיננסי חיובי"

צבי אמר כי "אנחנו ממשיכים במומנטום הפיננסי החיובי ופתחנו את 2022 עם תוצאות מצוינות, על אף השוק התחרותי שבו החברה פועלת".

"עם 807 אלף משקי בית מחוברים לרשת הסיבים האופטיים, נכון להיום, פרטנר הפכה בשנה האחרונה לשחקנית תשתיות לאומית גם במגזר הקווי, עם קצב פרישת סיבים אופטיים מרשים וחתימה על עסקאות משמעותיות, שייטיבו עם עתיד החברה, ביניהן עם טמרס טלקום ו-FREETV", הוסיף.

"זהו הדו"ח הכספי הרבעוני הרביעי מאז כניסתי לתפקיד מנכ"ל פרטנר", אמר צבי. "רכישת גרעין השליטה של פרטנר ומינוי חברים חדשים למועצת המנהלים, יחד עם מבנה ההון של החברה, מאפשרים לה למצות במלואה את האסטרטגיה שהותוותה בשנה האחרונה, ואת הפיכתה מחברת שירותים לחברת שירותים ותשתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים