ארה"ב: חברות תעופה מזהירות מ"קטסטרופה" בגלל דור 5
במכתב לגורמי ממשל, חברות התעופה הגדולות מזהירות כי דור 5 שייפרס מחר על ידי AT&T ו-ורייזון "עלול לשבש יותר מ-1,100 טיסות, ו-100 אלף נוסעים יהיו צפויים לביטולים ולעיכובים... המסחר של האומה פשוט ייעצר"
מנכ"לי חברות התעופה הגדולות בארה"ב הזהירו אתמול מפני "קטסטרופה" שעלולה להתחולל מחר, בעקבות שירותי דור 5 חדשים שצפויות לפרוס AT&T ו-ורייזון.
מדובר בשירות ערוץ C של דור 5 החדש, שלפי החברות עלול להפוך מספר ניכר של מטוסים רחבי גוף ללא שמישים, ו"עלול לתקוע עשרות אלפי אמריקנים מעבר לים".
"עד שהמרכזים העיקריים שלנו יקבלו אישורי טיסה, מרבית טיסות הנוסעים והמטען יהיו למעשה מקורקעות", כתבו המנכ"לים של אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, סאות'ווסט איירליינס, UPS איירליינס, פדקס אקספרס, ג'טבלו איירווייס וחברות נוספות, במכתב שנשלח למנהל המועצה הלאומי לכלכלה בבית הלבן, לשר התחבורה, למנהל רשות התעופה הפדרלית וליו"רית ועדת התקשורת הפדרלית.
רשות התעופה הפדרלית כי הפרעות אפשריות עלולות להשפיע על מכשור רגיש במטוסים, כגון מדי גובה, ולפגוע בתפעול המטוס בתנאי ראות חלשים. הרשות העניקה אישור לכ-45% מצי מהמטוסים המסחריים בארצות הברית לפעול בתנאי ראות חלשים בעת נחיתות בשדות תעופה רבים, שבהם יפרסו מחר מפעילות הסלולר את דור 5 בערוץ C, אבל לדברי חברות התעופה הרשימה לא כוללת שדות גדולים רבים.
"המשמעות היא, שבימים עם תנאי ראות קשים, יותר מ-1,100 טיסות ו-100 אלף נוסעים יהיו צפויים לביטולים, לשינויים ולעיכובים", הזהירו המנכ"לים. לדבריהם, יש צורך בפעולה דחופה. "המסחר של האומה פשוט ייעצר".
חברות התעופה מבקשות כי דור 5 ייפרס בכל מקום חוץ מאשר בטווח של כ-3.2 ק"מ ממסלולי הטיסה בשדות תעופה מרכזיים. "נדרשת התערבות מיידית כדי למנוע הפרעות משמעויות לנוסעים, לתובלה, לשרשרת האספקה ולמשלוחים של אספקה רפואית חשובה".
חברות התעופה ציינו גם, כי ההפרעות בטיסות לא מוגבלות רק לתנאי מזג אוויר קשים, וכי "מערכות אבטחה מודרניות רבות במטוסים יהפכו ללא שמישות, תוך גרימת בעיות רחבות יותר ממה שאנו יודעים כרגע… יצרניות המטוסים הודיעו לנו כי יש מטוסים רבים בצי המטוסים הפעיל שעשויים להיות מקורקעים".
AT&T ו-ורייזון, שזכו בכמעט כל הספקטרום של ערוץ ה-C, הסכימו לבודד אזורים סביב 50 שדות תעופה כדי להפחית את סיכוני ההפרעות ולנקוט פעולות נוספות כדי למנוע הפרעות אפשריות למשך שישה חודשים. בנוסף, הסכימו שתי החברות לעכב את הפריסה לשבועיים, עד מחר, ומנעו באופן זמני את הפגיעה בבטיחות התעופה.
לפחות 5 שנים היה להם זמן לחשוב על פתרון