עכשיו זה רשמי: קבוצה בראשות אבי גבאי תקנה את פרטנר

עסקת הרכישה נחתמה ● יחד עם גבאי חברים בקבוצה שלמה רודב, לשעבר יו"ר בזק, ומשקיעים מוסדיים, בהם חברות הביטוח הפניקס, מנורה וכלל וקבוצת מורי ארקין

מסלקום לפרטנר. אבי גבאי.

טלטלה בעולם התקשורת: קבוצה בראשות אבי גבאי, מנכ"ל סלקום עד לשבוע שעבר, ושלמה רודב, לשעבר יו"ר בזק, הגיעה בשעות האחרונות להסכמה לרכישת פרטנר מהקבוצה הסינית האצ'יסון והעסקה נחתמה. יחד עם גבאי ורודב חברים בקבוצה שלוש חברות ביטוח שהן משקיעות מוסדיות – הפניקס, מנורה וכלל ביטוח, וקבוצת ארקין, בראשותו של איש העסקים מורי ארקין.

בכלכליסט נמסר כי הסכום שלה יהיה 300 מיליון דולר – תמורת חלקה של האצ'יסון במניות החברה, שעומד על כ-27%. גבאי ורודב יאחזו ב-10% ממניות החברה, כשרובן יהיה בידי גבאי, זאת תמורת 93 מיליון שקלים שיועמדו כמימון על ידי הפניקס, בתוספת לעוג 20 מיליון שקלים שישלם גבאי מהונו האישי. בניגוד למה שהיה בעבר בשוק התקשורת, שאז בוצעו עסקאות ממונפות, הפעם הגופים המוסדיים יהיו חלק מקבוצת השליטה ויאחזו במניות בה.

העסקה נחתמה  אחרי משא ומתן מהיר, שהחל לאחר התפטרותו של גבאי מתפקיד מנכ"ל סלקום בשבוע שעבר, ושנמשך פחות משבוע. פריצת הדרך התאפשרה לאחר שקרן אפולו, שבחודשים האחרונים הביעה עניין רב ברכישת פרטנר, נסוגה בה.

גבאי היה מנכ"ל סלקום במשך קרוב לשנתיים, ובמהלך הזמן הזה הוא ניסה לרכוש אותה ונדחה על ידי בעלי המניות. נראה שלאחר מכן בשלה בו ההחלטה להיות חלק מרכישת פרטנר. במהלך תקופתו גיבש גבאי תוכנית עסקית שמימושה בא לידי ביטוי בדו"חות הרבעוניים האחרונים שלה, שבמסגרתם היא עברה לרווחיות אחרי שלוש שנים של הפסדים. על רקע כהונתנו בסלקום, ייתכן כי סלקום תתנגד ותערים קשיים על השתתפותו ברכישה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    כול הכבוד אבי אם רק האשכנזים היו מצבעיים לעבודה ולא לגנץ היה לנו ראש ממשלה מצליח ולא אשכנזי ממונף על חשבוננו דרך הבנקים בהצלחה אבי היקר אני זורק כמה שקלים בפרטנר

  2. איציק

    לא נדרשת תקופת צינון? למה אני חתום בכל תפקיד על תקופת צינון ומנכל לא?

אירועים קרובים