הדרמה שמאחורי הדרמה: מה גרם לאבי גבאי להתפטר מסלקום?

למה אבי גבאי התפטר מתפקידו כמנכ"ל החברה? האם כי הוא רצה להחזיר אותה למסלול של רווחיות והשיג את המטרה? האם כי הוא רוצה לקנות את פרטנר? גם וגם? או אולי עקב סיבה אחרת בכלל?

מסלקום לפרטנר. אבי גבאי.

הבוקר הודיע אבי גבאי על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל סלקום לאחר פחות משנתיים, ולאחר הדיווח האחרון של החברה על תוצאותיה העסקיות, שמעידות על כך שסלקום חזרה למסלול רווחיות, בעיקר בזכות רכישת גולן טלקום. סוף סוף, לאחר שלוש שנים קשות, סלקום דיווחה על רווח נקי של 13 מיליון שקלים ברבעון, ובכלל על תוצאות חיוביות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. בתקופת כהונתו בסלקום עלו מניות החברה ב-34%, ושוויה בבורסה הגיע ל-2.3 מיליארד שקלים.

לכאורה, גבאי יכול לטפוח לעצמו על השכם, ואולי להמשיך לתפקיד אחר, אולי להציל חברה אחרת. באחרונה נשמעו בשוק דיבורים על כך שהוא עשוי לעזוב את החברה מפני שמראש לא התכוון להיות בה תקופה ארוכה, ומטרתו העיקרית הייתה להוביל אותה למסלול חיובי ולהחזיר אותה לרווחיות. לאחר כישלונו בבחירות כראש מפלגת העבודה, היה לו חשוב לחזור לשוק הפרטי ולהוכיח את כישוריו המצוינים, ויסכימו כולם שהוא הרוויח אותם ביושר גם בתקופת כהונתו בבזק, וגם בשנתיים האחרונות בסלקום.

איך יתייחס השוק לכך שמתפקיד של מנכ"ל סלקום, שמכיר לעומק את כל סודותיה, יעבור גבאי למעמד של בעל שליטה בחברת פרטנר המתחרה? אין ספק שמבחינת סלקום העובדה הזאת מהווה בעיה, ויש גם שיראו בכך משהו לא מוסרי. אבל בעסקים, אולי כמו בג'ונגל, יש מוסר אחר

גבאי רצה לרכוש את סלקום – ונדחה

אבל מסתבר שמאחורי הקלעים של עזיבתו מתחוללת לה עוד דרמה: מטרת העל של גבאי היא להיות בעליה של חברת סלולר. לפי הפרסומים, לאחר שנודע לו כי בעלי המניות של סלקום לא מתכננים להחזיק בה לטווח ארוך, הוא גיבש הצעה לרכישת החברה, אך נדחה. מכאן, טבעי שהיחסים עם בעלי המניות יידרדרו, מה שאכן קרה וגרם להתפטרות.

אלא שהדרמה לא נגמרת כאן. יש עוד חברת סלולר גדולה על המדף: פרטנר. מחשיפה בכלכליסט התברר, כי הרקע להתפטרות הוא גם חבירתו למורי ארקין לצורך רכישת השליטה בפרטנר, יחד עם כמה גורמים נוספים, בהם שלמה רודב, ששימש בעבר כיו"ר בזק. פרטנר נמצאת על המדף כבר זמן מה, לאחר שבעלת המניות, האצ'יסון ההונג קונגית, הבינה כי לא תקבל מהמדינה היתר לשליטה בחברה, והקבוצה של ארקין מנהלת מגעים לרכישתה.

לפי הפרסום, אם המגעים יצלחו, הקבוצה תגיש הצעה לרכישת פרטנר בימים הקרובים.

איך יתייחס השוק לכך שמתפקיד של מנכ"ל סלקום, שמכיר לעומק את כל סודותיה, יעבור גבאי למעמד של בעל שליטה בחברת פרטנר המתחרה? אין ספק שמבחינת סלקום העובדה הזאת מהווה בעיה, ויש גם שיראו בכך משהו לא מוסרי. אבל בעסקים, אולי כמו בג'ונגל, יש מוסר אחר.

 

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיל

    אבי גבאי סמל לאופורטוניסט. תמיד דאג ל ע צ מ ו.

  2. גיא

    בתחום הסלולר תמיד היה טאבו פנימי ממעבר לחברה מתחרה. מדהים שמנהל זוטר גם היום שוקל בכובד ראש ובדרך כלל מחליט שלא להתחרות ואילו מנכל (אבי גבאי) עובר למתחרים לאחר שמכיר לעומק את העלויות ואת נקודות החולשה של המתחרה הכי גדול שלו (סלקום). צריך להיות לא חוקי בעיניי

  3. דניאל זיגפריד קאהן

    בעסקים אין סנטימנטים.מר גבאי אדם מוכשר ביותר כישרונו בניהול ואכן הביא את חברת סלקום לרווח עצום.כמובן שהאיש מבקש חהיתקדם מעבר להצלחתו זו ולכן היתפטר מתפקידו.אין פסול בכך מסריח אבל כשר לחלוטין.

  4. מבואס תחת

    אבי חשבתי שבאת לשנות ולהרים את החברה ולא לדאוג לתחת הפרטי שלך… שוב פעם חשפת את הפרצוף האמיתי שלך ציפורה

אירועים קרובים