הדיווחים על ה-Pixel 6 הצפוי של גוגל, ומה זה Whitechapel?

לקראת ההכרזה על מכשיר הדגל הבא של גוגל, ה-Pixel 6, אספנו כמה דיווחים לטובת נאמני המכשיר, שייחודו העיקרי הוא מערכת ההפעלה אנדרואיד "נקייה", ללא ממשק

מחכים ליורש. Pixel 5 של גוגל. צילום: גוגל

בקרוב (כנראה באמצע חודש אוקטובר, בהתחשב בעיתוי ההשקות הקודמות) צפויה גוגל להציג את הדגם המעודכן של מכשירי Pixel שלה, וחרושת השמועות וההדלפות פורחת ומציפה את הרשת. מכשירי ה- Pixel של גוגל נושאים את מערכת ההפעלה אנדרואיד במצב "נקי", בלי ממשק ש"מולבש" עליה. לא תמיד הם מצטיינים בתכונות החדשניות ביותר, ובעיקר חסר להם ה"ברק" של מכשירי דגל יוקרתיים, אבל דווקא האנדרואיד ה"נקייה" היא התכונה שבגללה זוכה המכשיר לנאמנים אדוקים.

הדיווחים על הדגם הבא מציינים, כי על אף שהמועד הצפוי הוא, כאמור, אמצע אוקטובר, כשבדרך כלל הם זמינים לרכישה כשבוע או שבועיים לאחר ההכרזה, ואולם המחסור העולמי בשבבים, יחד עם חוסר הוודאות הנוכחי בשל התפרצות זן הדלתא של הקורונה, עלול לשבש את התוכניות של גוגל, וייתכן שההכרזה תידחה לנובמבר או אפילו למועד מאוחר יותר.

ההדלפות לגבי העיצוב טוענות, כי המכשיר הבא של גוגל יזכה לשינויי עיצוב משמעותיים, בהם שילוב מצלמת הסלפי בגומה קטנה במרכז בראש המסך, מסגרת דקה יותר, טביעת אצבע משולבת במסך ומסך מעוגל, והשינוי הבולט ביותר – מערך צילום משופר, שימוקם בחלק בולט בגב המכשיר לכל רוחבו. המסך צפוי להיות AMOLED בגודל 6.4 אינץ' בדגם הרגיל, ו-6.67 אינץ' בדגם ה-XL (או Pro) – אם יוכרז – בשנה שעברה לא זכה ה-Pixel 5 לדגם XL. ההנחה הרווחת היא שגוגל תמשיך במסורת שהחלה ב-2019 עם דגם ה-3a, של מכשירי ביניים, ותשיק השנה את דגם 5a.

מצמת הסלפי, כאמור, תהיה משולבת בגומה במרכז החלק העליון של המסך, ומערך הצילום האחורי יכלול שתי עדשות בדגם הרגיל ושלוש עדשות בדגם ה-XL. שני הדגמים יכללו מצלמה עם זווית רחבה של 50 מגה-פיקסל, ועדשה אולטרה-רחבה של 12 מגה-פיקסל, ותוספת של עדשת טלה-פוטו בת 48 מגה-פיקסל בדגם הגדול. באחד הדיווחים נטען, כי המצלמה תתמוך בזום 5x, ובדיווח נוסף סופר גם על שיפור ביציבות. בנוסף, השיפורים שגוגל הכריזה עליהם בתוכנה לגבי צילום כללי ממוטב ומדויק יותר של צבעי עור שונים מרמזים על שדרוג באלגוריתם איזון-לבן-אוטומטי במכשיר.

עוד לפי הדיווחים – סורק טביעת אצבע משולב במסך, שיחליף את החיישן במכשיר הקודם, טעינה אלחוטית וזוג רמקולי סטריאו.

מכל הדיווחים, האחרון החביב והמעניין ביותר הוא על מעבד ה-Whitechapel שמתוכנן על ידי גוגל עצמה ועשוי להחליף את המעבד של קוואלקום. לפי כמה אתרים, ה-Whitechapel יהיה פרי שיתוף פעולה בין גוגל לסמסונג, ועשוי להיות דומה ביכולותיו למעבד ה-Exynos של סמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים