אקספון – הסוף: חזי בצלאל מוכר את פעילותה ב-330 מיליון שקלים

אקספון מוכרת את פעילותה למשפחת רייכמן, ובמקביל מבקשת מבית המשפט עיכוב הליכים לשם הסדר מלא של חובותיה ● היא מאשימה את סלקום בהתנהלות בריונית נגדה שנועדה להביא לחיסולה ● סלקום: "אקספון מפירה את הסכם השיתוף אתנו מזה חודשים רבים ולא משלמת עבור השימוש ברשת"

חזי בצלאל, המייסד והבעלים של אקספון. צילום: רמי זרנגר

חברת אקספון שבשליטת איש העסקים חזי בצלאל הודיעה היום לבית המשפט, כי היא נאלצה למכור את פעילותה למשפחת רייכמן, הבעלים של Widely Mobile. סכום העסקה עומד על 330 מיליון שקלים.

לדברי החברה, הדבר נעשה בלית ברירה, נוכח התנהלותה של סלקום. "מזה מספר חודשים סלקום הכבידה במהלכים אגרסיביים על הפעילות התקינה של החברה, למרות ניסיונות מצידה של אקספון להגיע להסדר הוגן. משכך, נאלץ בעל השליטה למכור את פעילות החברה כדי להמשיך את מחויבותיה ללקוחות ולכלל הספקים", ציינה אקספון בהודעתה.

במסגרת העסקה, החברה מתעתדת לפרוע את מלוא חובותיה, ולצורך כך מבקשת מבית המשפט צו שימנע מסלקום לטרפד את עסקת המכירה.

מנכ"ל החברה, אסף עופר, כתב לעובדים הודעה ובה ציין, " החלטה זו נובעת מתוך אחריות כלפי לקוחות החברה, ספקיה וכלפיכם העובדים ועל מנת להבטיח את המשך פעילותנו ותרומתנו כמחוללי התחרות בשוק התקשורת. הרוכשים, משפחת רייכמן, מאמינים בחזונה של אקספון – We ובהנהלתה וימשיכו לפעול לקידום פעילותה ופיתוחה.

"פעילות הסלולר והאינטרנט נמכרת במלואה" מציין עופר, "ואנו ממשיכים לעבוד כרגיל במלוא הקצב, על מנת להמשיך להציע אלטרנטיבה אטרקטיבית, הוגנת ותחרותית בשוק התקשורת למען קהל לקוחותינו. תהליך המכירה עדיין מצריך אישור בית משפט, ואנו נמשיך לעדכן אתכם בהתאם ונפעל כתמיד בשקיפות מלאה".

במקביל לבקשת אישור מכירת הפעילות, הוגשה היום לבית המשפט בקשה לעיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר חוב (הכולל פירעון מלא של חובות החברה) בהסכמת בנק מזרחי, על ידי עו"ד שולי גולדבלט ממשרד עו"ד גולדבלט, גינדס, יריב.

בבקשה נכתב, כי "חברת סלקום החלה במהלך תקופת מגיפת הקורונה בנקיטת מהלכים משפטיים בריוניים, דורסניים וטורפניים כנגד החברה, הטילה עיקולים זמניים במעמד צד אחד בסך של כ-34 מיליון שקלים אצל בנקים וחברות כרטיסי אשראי. הליכים אלו נועדו להביא לגדיעת פעילות החברה, להביא לחיסולה ובכך להוציא מתחרה משמעותית משוק הסלולר, תוך גזילת עיקר נכסיה – 350,000 לקוחות החברה".

בבקשה לבית המשפט מציינת אקספון כי החברה עמדה מראשית פעילותה בתוכניות העסקיות, אך משבר הקורונה ובעיקר התנהלותה האגרסיבית של סלקום פגעו בפעילות השוטפת של החברה.

בטענותיה כנגד סלקום מציינת החברה, כי רכישתה של גולן טלקום על ידי סלקום שינתה דרמטית את מאזן הכוחות ביניהן בחברת התשתיות המשותפת CMG והפרה ברגל גסה את הסכם שיתוף הרשתות ביניהן ופגעה באקספון באופן מהותי.

הרוכשים: נבטיח את עתיד החברה

ממשפחת רייכמן נמסר: ״לקיחת הפעילות מנקודה זו והטמעתה בפלטפורמה טכנולוגית מתקדמת בתחום התקשורת שפותחה על ידנו תאפשר את הגשמת החזון של חזי בצלאל ושלנו כאחד, במטרה לשמר את מלוא לקוחות אקספון  ולהמשיך את צמיחת הפעילות והבטחת עתידה ב-Widely Mobile".

במקביל נחתם גם הסכם למכירת הפעילות של חברת האינטרנט והשיחות הבינלאומיות, אקספון 018, למשפחת רייכמן.

חזי בצלאל אמר, כי "ייסדתי והקמתי את אקספון – We תוך השקעות כספיות אדירות עם כל הנשמה ובאהבה רבה. כיזם אני רואה למול עיניי את טובת העובדים והלקוחות, ולכן, במקום מלחמות ומתוך אחריות החלטתי למכור את פעילות החברה למשפחת רייכמן, אותה אני מעריך עמוקות. אקספון – We היא חברה תחרותית המספקת שירות הגון ובעל ערך ללקוחותיה, ומכירת הפעילות תאפשר עמידה במלוא התחייבויותיה כלפי לקוחותיה וכלל הספקים. על אף הצעות של גופים נוספים מתחום התקשורת ומחוצה לו לרכישת פעילות החברה, בחרתי להתקשר עם משפחת רייכמן, משפחה אצילית שתרמה רבות לעולם היהודי, לחברות ולקהילות שבהן היא פועלת ונושאת באותו חזון של עשיית הטוב בשקיפות ותחרות הוגנת לטובת החברה והמשק בישראל".

מסלקום נמסר, כי "אקספון מפירה את הסכם השיתוף עם סלקום מזה חודשים רבים ואינה משלמת עבור השימוש ברשת. סלקום לא קיבלה את הבקשות שאקספון טוענת שהגישה לבית המשפט, אך הסכם השיתוף התקף עם אקספון מחייב גם כל רוכש עתידי".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים