משרד התקשורת פרסם קול קורא לפריסת סיבים מסובסדת בפריפריה

‏משרד התקשורת מקדם את פריסת הסיבים באזורים נעדרי כדאיות כלכלית, שבהם בזק לא תפרוס תשתית ● היעד שמציב המשרד הוא להגיע עם תשתית סיבים אופטיים ל-85% ממשקי הבית  עד 2025, ו-ל40% פריסה עד סוף 2021

סיבים אופטיים. עיבוד מחשב: BigStock

לאחר הודעת בזק על פריסת תשתית סיבים ב-80% ממשקי הבית בישראל, משרד התקשורת מקדם פריסת סיבים באזורים נעדרי כדאיות כלכלית ומפרסם "קול קורא" לפריסה מסובסדת באזורים אלו.

בהודעתו מציין המשרד, כי הוא מציב יעד מרכזי להגיע עם תשתית סיבים אופטיים ל-85% ממשקי הבית  עד 2025, ו-ל40% פריסה עד סוף 2021.

במסגרת מתווה הסיבים, משרד התקשורת מתכוון להבטיח את פריסת הסיבים באזורים בהם בזק לא תפרוס תשתית, ופועל לקיים מכרזי תמרוץ, שבהם המדינה תשתתף במימון פריסת תשתיות מתקדמות באזורים אותם מצאה בזק נעדרי כדאיות כלכלית. לשם כך תוקם קרן מהכנסות חברות התקשורת (0.5% בכל שנה) – "קופת תמרוץ", שהכספים שייאספו בה יסבסדו את פריסת הסיבים בשאר הארץ.

במסגרת זו מפיץ המשרד "קול קורא" להערות הציבור, שמפורטים בו הקריטריונים והתנאים להשתתפות במכרזי התמרוץ לפריסת סיבים באזורים נעדרי כדאיות כלכלית.

בהתאם לקבוע בחוק, יודיע המשרד בחודשים הקרובים לחברות התקשורת הרלוונטיות על חובת התשלום לקופת התמרוץ, והגבייה צפויה להתבצע עד סוף ספטמבר 2021. המכרז הראשון על כספי הקופה צפוי להתפרסם במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2021.

בהמשך להודעתה של בזק, תיקן המשרד את רישיונה של חברת בזק, וקובע את לוחות הזמנים לפריסת הסיבים. חברת בזק תחויב להשלים בתוך שנתיים 60% מהפרישה שהתחייבה אליה, 80% בתוך שלוש שנים, 95% בתוך חמש שנים ולהשלים את הפרישה באזורים שעליהם התחייבה בתוך שש שנים. בזק תעדכן באופן רציף באתר החברה את כל הכתובות בהם היא מציעה שירות, וכל משק בית יוכל לבחור לקבל שירות גם באמצעות מפעילים אחרים העושים שימוש בתשתית בזק במסגרת השוק הסיטונאי.

יועז הנדל, שר התקשורת הנכנס של הממשלה החדשה, ציין, כי "מדינת ישראל בעיצומה של מהפכת תשתיות ותנופת פריסת סיבים אדירה בכל רחבי הארץ, שעתידה לייצר מנוע צמיחה אדיר לכלכלה הישראלית. אינטרנט מהיר ויציב הוא צורך חיוני בסיסי לחיינו בעידן הנוכחי. הבטחתי שיגיע לכל בית בישראל ובפרט לפריפריה, ואני מתכוון לעמוד בהבטחה.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אזרח

    לי יש גלישה של 40 אתמול התקשרתי לבזק עבור חבילה נאמר לי כי מה שיש לי זה עד 15 ובכדי לשנות את החבילה עלי לעבור למהירות של 15 כבר 15 שנים יש לי בעיות וכל פעם נאמר לי להחליף נתנב החלפתי ואני משלם לבזק עבור אינטרנט ללא ספק 150 ש"ח לחודש בכדי לקבל מהירות 15 ומופיע לי על 40 וכעת הגדילו לעשות לתת לבזק לשלוט על המדינה ונתנו למועלים בתפקיד את פריסה של הסיבים בכדי להמשיך לגזול את הציבור

אירועים קרובים