מחקר: מכשירי iPhone יתפסו 40% מערך שוק הסמארטפונים ב-2022

במחקר חדש שפרסמה חברת המחקרים ג'וניפר, היא טוענת כי מחיר המכירה הממוצע של מכשירי אפל ימשיך לעלות, בעוד זה של מכשירי אנדרואיד יירד, וכתוצאה - מכשירי ה-iPhone יהוו 40% מערך שוק הסמארטפונים בשנת 2022 - למרות שהם מייצגים פחות מ-20% ממספר המכשירים שיימכרו באותה שנה

סכנה למצלמה ממנועי אופנועים. iPhone 12 Pro Max. צילום: אפל

מכירות מכשירי iPhone יסתכמו ב-200 מיליארד דולר בשנת 2022 – כמעט 40% מערך השוק של הסמארטפונים, למרות שהם מייצגים פחות מ-20% ממספר המכשירים שיימכרו באותה שנה ולמרות שגשוגם של מכשירי האנדרואיד – כך מצא מחקר חדש של ג'וניפר ריסרץ' (Juniper Research).

המחקר החדש שפרסמה החברה מציין, כי למרות שמחזורי הרכישה של הסמארטפונים מתארכים, אפל הצליחה שוב ושוב לשכנע את המשתמשים לרכוש דגמי עילית יקרים יותר באמצעות היצע של חומרה חזקה ואקוסיסטם של תוכנה, שיצרניות אחרות לא מצליחות לספק בשוק הנוכחי. כתוצאה מכך, אומרת חברת המחקרים, מחיר המכירה הממוצע של אפל ימשיך לטפס בשנים הקרובות, בעוד זה של מכשירי האנדרואיד יירד, אלא אם יצליחו היצרניות למנף ולהציע לשוק טכנולוגיות חדשות, תכונות חדשות ועיצובים חדשים, כמו מכשירים מתקפלים, למשל.

חברת המחקרים מאמינה, כי היצרניות ימשיכו להתאמץ ולהתחרות גם בעתיד על בסיס תכונות חדשניות. המחקר גם מציג כיצד יצרניות שמתמקדות בפלח מסוים ומשקיעות בתכונות פרימיום, כמו אודיו ברמה גבוהה, או טכנולוגיות צילום מתקדמות – לא יצליחו לרכוש פופולריות רחבה כדי להתחרות בשוק הסמארטפונים בקנה מידה גדול.

"בידול באמצעות תכונות ייחודיות בלבד אין בו די כדי להבטיח הצלחה מתמשכת בשוק הסמארטפונים הצפוף", מציין המחקר. "אפל וסמסונג הצליחו לטפח נאמנות למותג, שיצרניות קטנות התאמצו להשיג, למרות שרבות מהן הציגו יכולות חדשות. היצרניות האלה צריכות לקשר בין תכונות חזקות למיתוג חזק כדי להגיע להצלחה ממושכת".

המחקר של ג'וניפר אף מציין, כי השקיעה של וואווי בעקבות החרם האמריקני לא תגרום למותגים ותיקים לפרוץ מחדש, אלא תאפשר ליצרניות סיניות אחרות להתרחב.

"אנו צופים", מציינת ג'וניפר, כי " BBK, היצרנית של מותגי הסמארטפונים אופו, ויבו, ריאלמי, IQOO ו-וואן פלוס תמכור יותר מ-200 מיליון מכשירים ב-2022, מה שיהפוך אותה לשחקנית השלישית בגודלה בשנה זו. בתוך כך, נתח השוק של וואווי יירד ל-9%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים