תלונות נגד אפל באירופה: עוקבת אחר התנהגות משתמשי iPhone

המרכז האירופי לזכויות דיגיטליות (NOYB) הגיש שתי תלונות נגד אפל בטענה, כי הכלי של אפל לזיהוי עבור מפרסמים מפר את חוקי האיחוד ומשמש למעשה כ"עוגיית" מעקב

הפסידה בעוד קרב זכויות יוצרים. אפל. צילום: BigStock

ארגון לשמירת זכויות פרטיות הגיש שתי תלונות נגד אפל (Apple) באירופה, והאשים את החברה במעקב אחר התנהגות משתמשי iPhone לצרכים פרסומיים ללא הסכמתם, תוך עקיפת חוקי האיחוד האירופי.

התלונות, שהוגשו עלי ידי המרכז האירופי לזכויות דיגיטליות (noyb), המפקח על הגנת נתונים בגרמניה ובספרד, טוענות, כי הכלי של אפל לזיהוי עבור מפרסמים (IFDA – Identifier for Advertisers) מפר את חוקי הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי ומשמש למעשה כ"עוגיית" מעקב.

ארגון noyb הצהיר, כי הכלי מאפשר לכל אפליקציה המותקנת ב-iPhone "לעקוב אחר משתמש וליצור מידע על התנהגות המשתמש באונליין ובסלולר", שחוקי האיחוד הנוכחיים דורשים לצורך כך הסכמה מהמשתמשים. הארגון טוען, כי אפל הפרה את הדרישה הזאת בכך ששילבה "את קוד המעקב הזה ללא ידיעת המשתמשים והסכמתם".

אפל וחברות צד שלישי הן בעלות גישה לפרטים על התנהגות המשתמשים, והן יכולות "לייצר מהם העדפות צריכה ולספק פרסום מותאם אישית", מצוין בתלונות.

הארגון דורש לפתוח בחקירה בנושא התלונות, ומבקש כי גופי פרטיות הנתונים יקנסו את אפל ויצוו עליה להסיר את כלי המעקב ממכשיריה לצד נקיטת צעדים עתידיים לתיקון ההפרה.

הארגון ציין, כי נבדקת התנהלות דומה גם מצד גוגל (Google).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים