המודמים של קוואלקום יוטמעו באייפונים שיצאו לפחות עד 2024

מפת דרכים של אפל שפורסמה אתמול (ד') מעלה כי החברות החליטו על כך כחלק מיישוב המחלוקות הכספיות ביניהן ● את התוצאות הראשונות ראינו באייפונים החדשים, שהושקו בשבוע שעבר

מנכ"ל אפל, טים קוק. צילום מסך: נחמה אלמוג

אחרי כמה שנות סכסוכים מפוארות חזרו אפל וקוואלקום לשתף פעולה באופן נרחב. זה בא לידי ביטוי כבר במכשירי ה-iPhone החדשים שאפל השיקה בשבוע שעבר, בהם שולבו המודמים Snapdragon X55, שתומכים בקישוריות 5G. אמנם, בדרך כלל קוואלקום מציעה אותם כסוג של חבילה עם מעבד הדגל הנוכחי שלה, ה-+Snapdragon 865, אבל במקרה של אפל מדובר במעבד שלה היא – ה-A14 Bionic, שהוא הראשון שמיוצר ב-5 ננו-מטר.

מפת דרכים שנחשפה באחרונה מגלה שכבר בהסכם שיישב את המחלוקות הכספיות בין החברות הן החליטו שהשימוש במודמים של קוולאקום ילווה את מכשירי ה-iPhone לטווח הרחוק, החל ב-Snapdragon X60.

מודם זה יהיה הראשון של יצרנית השבבים שייוצר ב-5 ננו-מטר – ובדיוק כמו במקרה של מעבדים מהשורה, מודם קטן יותר פירושו תפיסת פחות מקום בטלפון עצמו, וכן צריכת כוח נמוכה יותר. עוד שינוי משמעותי הוא האפשרות לצבור יחדיו את הנתונים שמגיעים מרשתות mmWave ומרשתות sub-6GHz, וכך להגיע לשילוב מיטבי של מהירות גבוהה ושיהוי נמוך.

המודם הזה אמור להגיע לשוק בפברואר הקרוב, אבל התוכניות המשותפות של אפל וקוואלקום נמתחות מעבר לכך, ל-Snapdragon X65 ול-X70, שהתאריכים הייעודיים שלהם, לפי ההסכם, הם יוני 2022 ומאי 2024, בהתאמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים