סייברוואן סיימה הנפקה ראשונה בתל אביב ב-26 מיליון שקלים

החברה מציעה טכנולוגיה שנועדה למנוע את היסח הדעת של נהגים מהכביש על ידי חסימת תכונות שונות במכשיר הנייד ● מדובר בהנפקה הראשונה של חברה טכנולוגית בתל אביב מאז תחילת משבר הקורונה

הפכה לציבורית. סייברוואן

סייברוואן סיימה הנפקה ראשונית שלה לציבור, בסך כולל של 26 מיליון שקלים. במסגרת ההנפקה התקבלו ביקושים בהיקף של 36 מיליון שקלים, והחברה החליטה להיענות להזמנות בסך של 26 מיליון, לפי מחיר מניה של 16.4 שקלים, הגבוה ממחיר המינימום שהוצע במכרז. מדובר בהנפקה הטכנולוגית הראשונה בבורסת תל אביב אחרי פרוץ משבר הקורונה.

המערכת שפיתחה סייברוואן נועדה לתת מענה לבעיית היסח הדעת של נהגים, שעושים שימוש באפליקציות שונות במכשיר נייד במהלך נהיגה ומסכנים את משתמשי הכביש. על פי מחקרים, העלות השנתית שנגרמת כתוצאה מתאונות דרכים בארצות הברית עומדת על כ-300 מיליארד דולר, כש-25% מהן קשורות לשימוש במכשיר הנייד. בחברה אומרים כי הטכנולוגיה שלה מונעת את היסח הדעת על ידי מניעת גישה לתכונות שונות של המכשיר ולא מצריכה שיתוף פעולה של הנהג. את סייברוואן ייסדו יוסי כהן, המשמש כסמנכ"ל התפעול, ועמי גור, בעבר מנכ"ל ונשיא החברה, וכיום נושא משרה ודירקטור בה. המנכ"ל הנוכחי של סייברוואן הוא אורי גלבוע.

שוק היעד הראשוני של החברה כולל ציי רכב מסחריים ופרטיים שבהן יותקנו מערכות החברה, במטרה להפחית סיכונים ולהוריד עלויות בעקבות תאונות דרכים שבהן מעורבים נהגיהם. סייברוואן פונה בשלב ראשון לשוק הרכב הישראלי וכן לשווקים באירופה ובארצות הברית, וקוראת להכנסת שינויים רגולטוריים, כך שניתן יהיה להכניס לרכבים מערכות מעין אלה.

על בעלי המניות בחברה נמנות חברות כגון UMI ישראל, איתוראן, גיל-קאר וקשת 12, וכן איש העסקים צביקה בארינבוים, מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, ליגד רוטלוי, יו"ר רציו, וצחי סולטן, יו"ר דיסקונט קפיטל.

סייברוואן מייעדת את עיקר תמורת ההנפקה למימוש תוכניות הפיתוח שלה, ובכללן המשך פיתוח יכולות האיכון, יצירת פתרון לתחבורה ציבורית ופיתוח הדור הבא של המערכת. בנוסף, תשמש תמורת ההנפקה למימוש תוכנית שיווק וחדירה לציי רכב מסחריים ולארגונים גדולים בישראל, בין השאר על ידי קמפיין פרסומי ובאמצעות פנייה ישירה למקבלי ההחלטות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים