השפעת משבר הקורונה: אפל השיקה iPhone במחיר של 399 דולר

הדור השני של ה-iPhone SE זול יותר, אבל הוא מגיע עם מסך קטן יחסית ולא כולל קישוריות לדור חמישי ● כמו כן, אפל הודיעה שהיא מפנה תרומות מהמלחמה באיידס למאבק בקורונה

בקרוב חדש? iPhone SE.

משבר הקורונה ממשיך לתת את אותותיו על עולם הטכנולוגיה, ובכלל זה על שוק הסלולר. ההתפתחות האחרונה היא ה-iPhone החדש של אפל, שמגיע במחיר נמוך יותר ממרבית האייפונים האחרים שהיא השיקה – 399 דולר. ניתן יהיה להזמין את המכשיר, שהוא גרסה חדשה של ה-iPhone SE, מהאתר של אפל החל ממחר והוא צפוי להגיע ללקוחות החל מה-24 באפריל (בארצות הברית).

מדובר במכשיר שמחירו נמוך ב-50 דולר מזה של האייפון הזול ביותר שאפל מכרה עד כה, ה-iPhone 8, שבאותה ההזדמנות החברה תחדל מלמכור אותו. זאת, לעומת רבים מהאייפונים האחרונים שלה, שהושקו במחיר בן ארבע ספרות – בדולרים, ופחות משני המכשירים האחרונים שהחברה הוציאה: ה-iPhone 11, שהמחיר המומלץ שלו הוא 699 דולר, וה-11Pro Max, בעל תג של 1,099 דולר. יש לציין המחיר זהה לזה של ה-SE הראשון שהושק – ב-2016.

ה-iPhone SE החדש הושק באירוע וירטואלי – דבר שמקובל בעולם הטכנולוגיה מאז פריצתה של הקורונה. הוא מגיע בצבעים שחור, לבן ואדום. המסך שלו קטן יותר מזה של מכשירי ה-iPhone 11, ועומד על 4.7 אינץ' לעומת 6.1 אינץ', אבל הוא מגיע עם אותו מעבד המוטמע ב-11Pro Max, ה-A13 Bionic. מדובר במעבד בעל שמונה ליבות, ואפל מתהדרת בכך שהוא יכול לבצע חמישה טריליון פעולות בשנייה. המכשיר מגיע עם מסך רטינה HD ו-וידיאו באיכות של 4K. שחרור נעילת המסך מבוצע באמצעות כפתור ה-TouchHD ולא באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים, שרבים ממשתמשי הסמארטפונים כבר התרגלו אליה. עובדה זו, בתוספת המסך של המכשיר, שבניגוד למגמת הגדילה דווקא קטן יותר מהמכשירים הקודמים, עלולים להרתיע קונים מסוימים מלרכוש אותו.

נקודה בולטת נוספת לרעת המכשיר, כאשר גם כאן אפל לא עונה למגמה בשוק המובייל, היא העדר הקישוריות שלו לדור החמישי. גם אורך חיי הסוללה שלו לא גבוה במיוחד – 1,821 מילי-אמפר לשעה, כמו ב-iPhone 8. עם זאת, ה-iPhone SE החדש כולל אפשרות להטענה אלחוטית. המכשיר מגיע עם מצלמה רחבה, אפשרות לייצוב התמונה ואוטו פוקוס מהיר יותר בתאורה חלשה. הוא כולל אפשרויות לכוונון התאורה ומצב דיוקן.

לצד השקת המכשיר החדש, אפל הודיעה באירוע אמש כי היא מסבה את התרומה של חלק מההכנסות שלה במסגרת פרויקט ה-Red, שעד כה עברו למלחמה באיידס, לטובת המאבק בקורונה. זאת, עד ל-30 בספטמבר הקרוב. הפריטים שנמכרים במסגרת הפרויקט הם, למשל, עזרים כמו כיסויים למכשירי iPhone או רצועות Apple Watch. פרויקט Red הוא שותפות של חברה בשם זה לא רק עם אפל, אלא גם עם תאגידי ענק אחרים, דוגמת נייק וסטארבקס, שבדרך כלל נועד על מנת לאסוף כספים למען המצחמה בהתפשטות האיידס באפריקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים