נפטר קובי פז, סמנכ"ל וראש החטיבה העסקית של בזק

פז נטפר לאחר מחלה קשה, והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים ● הוא היה ממלא מקום מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, במשך כמה חודשים, לאחר שזו פרשה עקב התפוצצות תיק 4,000 ● אבי גבאי, לשעבר מנכ"ל בזק, ספד: "לא הכרתי אדם שהכיר את קובי ולא אהב אותו"

קובי פז ז"ל. צילום: דוברות בזק

קובי פז, סמנכ"ל וראש החטיבה העסקית של בזק, נפטר לאחר מאבק ארוך במחלה קשה. הלווייתו נערכה ביום ו' האחרון בבית העלמין נווה הדר בהוד השרון. פז, בן 57 במותו, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

פז מונה בפברואר 2018 על ידי דירקטוריון בזק לממלא מקום מנכ"לית החברה, סטלה הנדלר, שנחשדה בתיק 4,000, ומילא אותו במשך כמה חודשים, עד למינויו של המנכ"ל הנוכחי, דוד מזרחי. הוא נכנס לתפקיד באופן מידי ובמקביל המשיך בתפקידו הקודם, כמנהל החטיבה העסקית של החברה.

השנתיים האחרונות היו לא סימפטיות עבור בזק, בלשון המעטה. במרכזה עמדה הפרשה על שמה, שבמסגרתה נחשדו בכירים בחברה והבעלים שלה, שאול אלוביץ', במתן שוחד ובעבירות נוספות. לפז היה ותק בחברה – הוא עבד בה מזה 13 שנים, שבהן הוא שימש, בין היתר, כסמנכ״ל וראש החטיבה העסקית. הוא היה בעל ניסיון של עשרות שנים בתחום התקשורת בשוק העסקי. טרם הצטרפותו לבזק שימש פז כמנכ"ל דאבל יו מקבוצת כלל תעשיות וכיו"ר אלקטל ישראל. בין השנים 2002 ל-2006 הוא כיהן כמנכ"ל אלקטל ישראל ולפני כן מילא שורה של תפקידים בכירים בנורטל.

מבזק נמסר כי "בבזק הביא קובי לידי ביטוי את יכולות המנהיגות שלו להובלת ההון האנושי של החטיבה להישגים מדהימים, בכל קנה מידה – ארצי ובינלאומי – בעידן של תחרות אגרסיבית".

"קובי היה מלאך"

אבי גבאי, שהיה מנכ"ל בזק (וכיום מנכ"ל סלקום), כתב ביום ו' בעמוד הפייסבוק שלו את הפוסט הבא:

"קובי האהוב איננו.

אם ההגדרה של מלאך היא אדם שכולם אוהבים – אז בלא ספק, קובי היה מלאך. ב-20 שנות היכרות, עבודה אינטנסיבית וחברות לא הכרתי אדם שהכיר את קובי ולא אהב אותו.

תמיד עם חיוך, תמיד אופטימי, תמיד קול ולא עושה עניין מעצמו. ישיבות הנהלה שלמות הסתלבטנו באהבה גדולה על קובי שמערבב אותנו, וקובי ישב מחויך ולא ענה לאיש, לא התווכח ולא תיקן. הוא ידע שזה בא מאהבה וגם קינאה על היכולות המדהימות שלו לספר סיפור משכנע.

אבי גבאי, לשעבר מנכ"ל בזק. צילום: ניב קנטור

אבי גבאי, לשעבר מנכ"ל בזק. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

הפעם הראשונה שהכרנו הייתה כשהוא היה מנכ"ל אלקטל וספק שלנו. אמרתי לעצמי שאני מעדיף להיות בצד שלו. ובאמת, בהזדמנות הראשונה הוא התגייס והיה חלק מאד משמעותי בצוות נפלא.

כשמגייסים מנכ"ל של חברה להיות סמנכ"ל של חברה גדולה יותר, יש חששות. הוא הגיע מחברה בינלאומית לחטיבה מאוד מקומית. איך יסתדר? איך יתחבר לאנשים כל כך שונים מאלה שאיתם עבד? מהר מאוד התחלתי לשמוע שהעובדים אוהבים אותו. הקליק היה מהיר ועוצמתי. הוא אהב ודאג לעובדים וללקוחות שלו, והם אהבו בחזרה והיו נאמנים לו נאמנות מוחלטת.

כל כך עצוב ומיותר שיעקב (השם המלא שלו היה כינוי החיבה שלי אליו) איננו. לפני יותר מעשור קובי לימד אותנו על המחלה מהניסיון המשפחתי שלו והפציר בנו ללכת להיבדק מדי פעם. ידע להסביר כמה זה חשוב. אני ואחרים עשינו כמצוותו. כמה מיותר שדווקא הוא שנשמר – נפגע. כמה עצוב שתמיד ידע שזה מחכה לו כמו גורל שאי אפשר להימנע ממנו.

כל אותן תכונות נפלאות של קובי התגלו שוב לאחר שחלה. האופטימיות, המעשיות, מציאת הייעוד שלו כמי שימנע מאחרים לחלות ויותר מהכל, המשפחתיות. ראינו משפחה נפלאה ומסורה. אהבה גדולה והערצה לאיש הענק הזה. ליבי עם שאתי, גיא, עומר ואורי הנפלאים. קשה למצוא נחמה לאבדן כזה אבל אפשר להיות גאים בו ואנחנו, החברים יודעים שהיינו ברי מזל להיות חברים של קובי. נוח על משכבך איש גדול ואהוב. לעולם לא אשכח אותך".

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בני בקשי

    אכן קובי היה אדם מיוחד ובוודאי בקהילת אנשי התקשורת.איש חכם, בעל מימשק בינאישי מצוין .יודע לקרוא היטב את המצב ולהגיע ליעד למרות הקשיים שבדרך,זה תמיד נגמר עם חיוך ובאופן שמאפשר להמשיך לעבוד,לממש הפרוייקט המתוכנן ו- עם חיוך. הכרתי את קובי עוד כשהיה בשירות סדיר.כבר אז בלטו היכולות שלו ו-החיוך.כמעט בכל תפקידיו ובעיקר האחרון ב-בזק הייתי מולו מהצד של הלקוח. תמיד תמיד היה נעים לעבוד איתו ,תמיד ידע להתמקד בדברים החשובים באמת, מקצועי ומעודכן ובסוף ידע תמיד להביא גם את הפתרון. יהי זכרו ברוך.

  2. הילה

    איש גדול, אבדה גדולה! משתתפת בצער המשפחה., חיבוק גדול!

  3. רני רוגל

    קובי היה לקוח יח״צ שלי בימי נורטל והתעצבתי מאוד לקרוא על מותו. תנחומים למשפחה

  4. שאול אלמה

    אני בהלם לא ידעתי על המחלה שלו,עבדתי איתו עוד בתחילת הדרך לפני עשרות שנים בחברת מוטורולה ולאחר מכן עבדתי מולו כאשר היה בחברת נורטל ואלקטל,אדם נפלא,חכם ,משכמו ומעלה,מוכן לעזור תמיד,אבידה גדולה,תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים בגן עדן.

  5. רענן

    איש יקר היה קובי, הכרתי אותו עוד בהיותו חיל ביחידת חי"ק 5301. עבדו ביחד במוטורולה כ 10 שנים, אדם מקצועי וחריף, אישיות מדהימה. יהי זכרו ברוך!! רענן

אירועים קרובים