לא הצליחה לחדור לשוק: אסנשיאל של אנדי רובין נסגרת

המכשיר הראשון שהשיקה החברה לא זכה למכירות טובות וקיבל ביקורות מעורבות, ולמרות שהייתה בתהליך של תכנון מכשיר ייחודי בתקווה למשוך תשומת לב מצד הצרכנים – העדר עניין מצד המשקיעים גרם לחברה להכריז על סגירתה

פחות משלוש שנים לאחר שהציגה את הסמארטפון הראשון שלה, תיסגר חברת הסטארט-אפ אסנשיאל (Essential) שהקים אנדי רובין, יוצר האנדרואיד.

המכשיר הראשון שהשיקה החברה לא זכה למכירות טובות וקיבל ביקורות מעורבות. מכשיר יורש לו שתוכנן – בוטל, וגם מוצרים נוספים שהחברה הבטיחה להשיק, בהם עוזר לבית חכם ולמערכת הפעלה – לא הבשילו מעולם לכדי מוצרים מסחריים.

כשהקים את הסטארט-אפ שלו ועל רקע עברו כיוצר האנדרואיד, זכתה החברה שלו  להתלהבות בשוק וגם מצד משקיעים, שהתהפכה במהירות לאחר דיווח בניו יורק טיימס על האשמות בהתנהגות מינית לא הולמת של רובין, שלכאורה הובילה לפרישתו מגוגל.

החברה הייתה בתהליך של פיתוח מכשיר חדש, שכונה "פרויקט ג'ם", בעיצוב יוצא דופן – לפחות לפי רמז שנתן רובין באוקטובר 2019, ואולם כעת אומרת החברה כי "אין  מסלול ברור לספקו ללקוחות".

"בהתחשב בכך", כותבת החברה בבלוג הרשמי שלה, "קיבלנו את ההחלטה הקשה להפסיק את הפעילות ולסגור את אסנשיאל".

החברה לא תפיץ עדכונים למכשיר, אם כי לדבריה הוא ימשיך לפעול. חברת ניוטון מייל (Newton Mail) שרכשה אסנשיאל בשנת 2018 תיסגר גם היא. לפי הודעת החברה, היא תמשיך לפעול עד 30 באפריל השנה, ואז תיסגר.

דובר של אסנשיאל ציין, כי לסגירת אסנשיאל לא תהיה השפעה על הסטארט-אפ פלייגראונד גלובל (Playground Global) של רובין, ודובר פלייגראונד אמר, כי  החברה "גאה ביכולתה" לתמוך בצוות למרות "שההצלחה העסקית לא עלתה יפה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים