וודפון תסיר את רכיבי וואווי מליבת הרשתות שלה באירופה

מנכ"ל הקבוצה הודיע על ההחלטה, שתעלה לוודפון 200 מיליון יורו, והגיב בחיוב על ההחלטות של רשויות באירופה, שמעודדות מדיניות שונה לגבי ציוד ליבה לעומת ציוד הולכת הרדיו

קבוצת וודאפון הודיעה כי תסיר את כל ציוד וואווי מליבת הרשתות שלה באירופה – פעולה שעלותה תעמוד על 200 מיליון יורו.

מנכ"ל הקבוצה, ניק ריד, מסר את ההודעה באירוע הצגת התוצאות הכספיות של החברה לרבעון הפיסקלי השלישי שלה (שהוא הרבעון הרביעי של 2019), לצד תגובה חיובית להחלטות של רשויות באירופה שמעודדות מדיניות שונה לגבי ציוד ליבה לעומת ציוד הולכת הרדיו (RAN). לדבריו, ההחלטה להסיר את ציוד וואווי מהליבה תמומש רק ביבשת אירופה, בעקבות ההחלטות שניתנו באחרונה בנושא.

לפני שנה עצרה החברה רכישות שתכננה של ציוד וואווי לליבת הרשתות האירופיות.

כזכור, בשבוע שעבר הבהירה ממשלת אנגליה את מדיניותה בנוגע לוואווי, ואישרה את השתתפותה בפריסת רשתות דור 5 במדינה תוך הגבלה לציוד RAN בלבד, ללא ליבה, וגם עם הגבלת היקף. גם הנציבות האירופית פרסמה קווים מנחים בנושא, עם המלצות דומות להחלטה האנגלית, אך הטילה את האחריות על כל מדינה באיחוד להחלטה אם לאפשר או לחסום את השתתפותם של ספקים מסוימים.

ריד ציין במפגש גם, כי החלטה לאיסור גורף של ציוד וואויי במדינה מסוימת עלולה לגרום להאטה בהשקעות של תשתיות דור 5 לצד הצורך בהקצאת הוצאות הוניות להסרת ציוד RAN קיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים