ה-FCC: מפעילות הפרו "לכאורה" את החוק ומכרו נתוני מיקום של לקוחות

במכתב של יו"ר ה-FCC, אג'יט פאי, לבית הנבחרים הוא מציין, כי בעקבות חקירה נמצא כי מפעילות אמריקניות מכרו "לכאורה" נתוני מיקום בזמן אמת של לקוחותיהן, וכי הוועדה תשקול את הצעדים שיינקטו נגדן

ארה"ב: סנאטורים נגד מכירה של נתוני מיקום לממשלה. צילום: BigStock

חקירת ה-FCC העלתה כי מפעילות סלולר אמריקניות הפרו חוק פדרלי ומכרו נתוני מיקום בזמן אמת של לקוחותיהן.

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC – הוועדה האמריקנית הפדרלית לתקשורת, שלח מכתב לוועדות המסחר והאנרגיה של בית הנבחרים האמריקני, שבו הוא מצהיר, כי משרד האכיפה של הוועדה מצא כי מפעילות אמריקניות  "לכאורה" הפרו את החוק ומכרו נתוני מיקום של לקוחותיהן  ללא ידיעתם.

לשון מכתבו של פאי: "בעקבות מכתבי מ-3 בדצמבר 2019, אני כותב שוב בנוגע למצב של חקירת ה-FCC בנוגע לחשיפת נתוני מיקום בזמן אמת של צרכנים… ומבקש לדווח לכם כי משרד האכיפה של ה-FCC השלים את החקירה המקיפה והגיע למסקנה כי אחת או יותר מהמפעילות הסלולריות כנראה הפרו חוק פדרלי. אני מחויב להבטיח שכל  הגופים שתחת סמכות השיפוט שלנו יצייתו לחוק התקשורת ולכללי ה-FCC, כולל אלה שנועדו להגן על מידע רגיש של צרכנים, כמו נתוני מיקום בזמן אמת. בהתאם לכך, בימים הקרובים אני מתכוון לפנות לעמיתיי בוועדה כדי לדון ולשקול צעדים נוספים של אהרה או קנס בהקשר להפרה כביכול".

במכתב אמנם לא מצוינים שמות של מפעילות, אבל בכתבת תחקיר של Motherboard שהתפרסמה לפני כשנה, שייתכן כי הובילה לחקירה של ה-FCC, פורסם כי ניתן לאתר מיקום של מספרי טלפון באמצעות נתוני מיקום בזמן אמת שנמכרו לחברות שונות על ידי המפעילות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים