משרד התקשורת הטיל על פרטנר קנס של יותר ממיליון שקלים
בבדיקה עלה שהחברה לא יידעה לקוחות על שירותי סינון אתרים, גם כשנאמר לנציגים במפורש שהחבילה מיועדת לקטין ● סלקום ופלאפון כבר קיבלו קנסות מסיבה דומה ● הבדיקות נערכו לפני שלוש שנים ותמוה למה חיכו במשרד הרבה זמן עד להטלת הקנסות
משרד התקשורת הודיע לפרטנר על כוונתו להטיל עליה קנס בסך של כ-1.1 מיליון שקלים בשל הפרת הוראות הנוגעות להגנה על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט – כך מסר המשרד היום (א'). הוא ציין בהודעתו גם כי בשל תיקון חוק התקשורת, שנכנס באחרונה לתוקף, סכומי הקנסות הוכפלו.
לפי ההודעה, הקנס הוטל לאחר בדיקה שערך מינהל הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת, שביצע 10 עסקות פרונטאליות כלקוח סמוי במרכזי שירות ומכירה או בנקודות מכירה של החברה. במהלך ביצוע אותן עסקות הצטרפו הבודקים לתכנית תעריפים, הכוללת גלישה באינטרנט, שאותה הציגו כמיועדת לקטין בגיל 9-10.
בשמונה מ-10 העסקות שבוצעו, הנציג לא יידע את המפקח – הלקוח הפוטנציאלי שלו בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואפשרויות ההגנה מפניהם, לרבות בדבר אמצעים טכנולוגיים המיועדים לסינון אתרים או תכנים מעין אלה. המידע לא נמסר למפקח, על אף שתכניות התעריפים בכל העסקות כללו שירות גלישה באינטרנט, והמפקחים הדגישו שהעסקה מיועדת לקטין.
בעסקה אחת מתוך 10 הנציג לא הציע תוכנת סינון אתרים ותכנים פוגעניים כלל, לא בחינם ולא בתשלום, גם לאחר שהמפקח שאל אותו על כך. בעסקה אחרת, הנציג לא הכיר כלל את נושא סינון האתרים והתכנים הפוגעניים, אך אחרי שהמפקח שאל אותו על כך, הוא התקשר למנהלו ולאחר מכן הציע הצטרפות לשירות סינון מתקדם בתשלום בלבד. בשתי עסקות, הנציגים הציעו תוכנת סינון לאחר שהמפקחים שאלו אותם על כך – בפעם אחת מהן הפנה הנציג את המפקחים למוקד שירות הלקוחות לצורך התקנת תכנת הסינון ובעסקה השנייה, הנציג לא ידע למסור פרטים נוספים בנושא.
למה משרד התקשורת חיכה כל כך הרבה זמן?
יצוין כי זהו הקנס השלישי שמטיל משרד התקשורת בחודש האחרון על חברות התקשורת בגין אותן הפרות. הראשון הושת על סלקום, אחריו נקנסה פלאפון והיום זוהי פרטנר.
לאנשים ומחשבים נודע כי הבדיקות של משרד התקשורת נערכו לפני כשלוש שנים, ותמוה למדי מדוע הוא חיכה כל כך הרבה זמן לפרסום התוצאות ולהטלת הקנסות. כך או כך, נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, ציין כי המשרד "ימשיך לפעול כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לגבי הסכנות הקיימות ברשת האינטרנט, במטרה למנוע פגיעה בקטינים".
מפרטנר לא נמסרה תגובה.
מחמם את הלב. כן ירבו.