וואווי ממשיכה להסתבך: בדרך לצאת מהרשתות של וודאפון?

וודאפון הודיעה כי היא "עוצרת" את פריסת הציוד של החברה הסינית בליבת הרשתות שלה באירופה ● גם הפעם, הסיבה להחלטה היא החשש של ממשלות במערב שלפיהם הציוד של וואווי משמש לריגול לטובת הסינים

שוקעת. וואווי

נמשכות הצרות של וואווי: לאחר המעצר של הבכירה בה ושלל ההחלטות נגדה, הודיעה וודאפון כי היא עצרה את פריסת הציוד של החברה הסינית בליבת הרשתות שלה עצמה באירופה, כולל בבריטניה. זאת, עד ששירותי הביטחון הממשלתיים יבהירו אם ניתן להשתמש בציוד של החברה או שיוטל איסור להשתמש בו.

גם הפעם, הסיבה להחלטה היא הדאגות של הממשלות במערב בנוגע לענקית התקשורת הסינית, המצויה תחת בדיקה בנוגע לקשריה עם הממשל הסיני ולטענות שהטכנולוגיה שלה עשויה לשמש לריגול. החלטות לאסור או להגביל את השימוש ברשתות שלה כבר התקבלו במדינות שונות, ובמרכזן ארצות הברית.

וואווי הכחישה בעקביות את הטענות האלה, אבל נראה שגורמים נוספים מצטרפים לפרקטיקה של מניעת הפריסה של הציוד שלה, בשל החששות הללו. לדברי ניק ריד, מנכ"ל וודאפון, "החלטנו לעצור את המשך השימוש בציוד של וואווי בליבת הרשתות ואנחנו מצויים במגעים עם סוכנויות שונות, עם ממשלות ועם וואווי כדי לסכם את המצב, שבנוגע אליו אני חש ש-וואווי פתוחה ועובדת קשה".

החברות הגדולות המספקות ציוד תקשורת באירופה הן וואווי, אריקסון ונוקיה, כאשר נתח השוק של החברה הסינית גדול למדי – 35%, מה שהופך אותה לשחקנית חשובה בתעשייה.

דובר מטעם וואווי הגיב להחלטת וודאפון ואמר כי "וודאפון ו-וואווי הן שותפות אסטרטגיות לטווח ארוך, שעובדות יחד מאז 2007. וואווי ממוקדת בתמיכה בפריסת רשת דור 5 של וודאפון, שהליבה שלה היא רק חלק קטן ממנה. נעשה מאמץ כדי להגיע לאמון בינינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים