מחריף המשבר בסלקום: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה

העובדים חוששים מפיטורים, לאור הקשיים שהחברה חווה באחרונה, ומוחים על המבוי הסתום במשא ומתן ● מהנהלת סלקום נמסר: "אנחנו תמיד בעד דיאלוג אמיתי וכנה"

עובדים בסלקום אתמול (ג') באסיפת החירום. צילום: יח"צ

נמשכת הדרמה בסלקום: בעקבות הצעת המנכ"ל, ניר שטרן, לעובדים להסכים להקפאת העלאת השכר שלהם ולקיצוץ בתקציב הרווחה, שאחרת יפוטרו כ-250 איש, הכריז היום (ד') הוועד על סכסוך עבודה. המשמעות היא שבתוך כשבועיים יוכלו העובדים לממש את האיום שהשמיעו באסיפת חירום שערכו אתמול ולהשבית את החברה, כמו גם את רשת חנויות התקשורת דינמיקה סלולר מבית סלקום, שהסכסוך רלוונטי גם לגביה.

סלקום, כמו חברות סלולר אחרות, חווה באחרונה קשיים, עקב סיבות שונות, שבמרכזן התחרות הגוברת בשוק וירידת המחירים שבאה בעקבותיה – אם כי זו מותנה בתקופה האחרונה ואף נרשם היפוך מסוים של המגמה. החברה הציגה ברבעון השני של השנה הפסד, והרווח הנקי שלה ברבעון השלישי כמעט ונמחק, לעומת מקבילו בשנה שלפני כן. כחלק מהמאמץ להתגבר על המצב החלו ההנהלה והוועד לפני מספר חודשים לנהל משא ומתן על תנאי העסקתם של העובדים, שבינתיים לא צלח.

שלשום הפיץ מנכ"ל סלקום מייל לכלל העובדים, בו הסביר להם את המצב הקשה של החברה והציע להם להסכים לקיצוצים, כדי שלא יהיו פיטורים. המכתב עורר זעם בקרב העובדים, שהחלו בצעדי מחאה, שבמסגרתם הם נטשו את מקומות העבודה שלהם אתמול לזמן קצר, כדי לקיים אסיפת חירום.

מכתב נוסף ששלח שטרן לעובדיו, ובו הוא שאל אותם האם לא כדאי להם להסכים לקיצוצים על פני פיטורים, וציין כי שכרו קוצץ ב-2018 במחצית, לא עזר להרגעת המחאה. כתוצאה מכך, הודיע לו הבוקר יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, על סכסוך העבודה, שיחול על כ-3,700 עובדי הקבוצה.

העובדים: רוצים התייעלות ללא פיטורים

ועד העובדים של סלקום מלין על המבוי הסתום במשא ומתן בין הצדדים, שבמהלכו הוא דרש מההנהלה, בגיבוי ההסתדרות, לקבוע ביחד תנאים שיוענקו לעובדים המפוטרים, במידה שיהיו פיטורים, ולפרסם תכנית לפרישה מרצון של עובדים. העובדים אף חוששים כי ההנהלה לא תעמוד בהתחייבויות שכבר נתנה להם בהסכם הקיבוצי שנחתם, כשברקע מרחף האיום על איתנות החברה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "אני מצר על כך שהנהלת סלקום מסרבת לשתף פעולה עם נציגות העובדים, במטרה לגבש חלופות כלכליות מוסכמות, שיאפשרו התייעלות ללא צורך בפיטורים. מדובר בהתנהלות שפוגעת ביחסי האמון שנבנו בין הצדדים. ההסתדרות מגבה באופן מלא את הוועד ותפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת להגן על מעמדם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

לדברי חלוצי, "התנהלותה התמוהה של הנהלת סלקום בתקופה רגישה זו וניסיונה להשתמש במצב כדי להתנער מההסכם הקיבוצי שההנהלה חתמה לפני תקופה קצרה מעידים על העדר תום לב קיצוני מצד מקבלי ההחלטות בחברה".

יו"רית ועד עובדי סלקום, מיה יניב, מסרה ש-"הניסיונות של המנכ״ל לעשות הפרד ומשול בין עובדי החברה לוועד העובדים לא יצליחו. בשבועות האחרונים הצעתי עשרות חלופות להנהלת החברה כדי לאזן את מצבה, אך כולן, לצערי, נדחו. אלפי עובדי סלקום לא יהססו לנקוט בעיצומים ארגוניים, בגיבוי מלא של ההסתדרות, אם הנהלת סלקום לא תחזור בהקדם לשולחן המשא ומתן״.

בסלקום הפנו בתגובה למכתבים ששלח שטרן לעובדים ומסרו בנוסף כי "עמדת ההנהלה ברורה: אנחנו תמיד בעד דיאלוג אמיתי וכנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים