משרד התקשורת ילמד ממומחים אירופיים על הרגולציה באיחוד

מומחים מאיטליה, לטביה וגרמניה ילמדו את עמיתיהם הישראלים על החוקים והתקנות ביבשת בתחום, במטרה לשפר את הרגולציה על שוק התקשורת הישראלי

שר התקשורת, איוב קרא, עם שגריר האיחוד האירופי, עמנואל ג'ופרה (משמאל), ונציגי המדינות המשתתפות. צילום: דוברות משרד התקשורת

ממשלת ישראל, באמצעות משרד התקשורת, הגיעה להסכם עם האיחוד האירופי, שלפיו מומחים אירופיים ילמדו את אנשי המשרד על הרגולציה בתחום התקשורת באיחוד. זאת, מתוך מטרה לעדכן את הרגולציה על שוק התקשורת הישראלי לפי הניסיון של האירופים. שר התקשורת, איוב קרא, חתם היום (ג') עם שגריר האיחוד בישראל, עמנואל ג'ופרה, על הסכם בנושא, המכונה הסכם טווינינג (מהמילה Twins – תאומים). האיחוד הקצה לצורך כך 1.5 מיליון יורו.

השר קרא אמר בטקס החתימה על ההסכם כי "פרויקט הטווינינג מהווה נדבך נוסף, המשקף את היחסים החמים בין מדינות האיחוד האירופי לישראל, והוא יקדם את האתגרים בתחום התקשורת שאנחנו מתמודדים איתם. הפרויקט הוא בעל חשיבות גבוהה עבורנו, ובמהלכו ילמדו מומחי משרד התקשורת מהמומחים במדינות האירופיות המשתתפות בו".

את הפרויקט ילוו מומחים מרשויות התקשורת של איטליה, גרמניה ולטביה, בהובלת האיטלקים. מטרתו היא לסייע לישראל ביישום השלב השני של הפיכת שוק התקשורת הישראלי לשוק של שירותים סיטוניים, המתבסס, בין היתר, על Unbundling והחכרת תשתיות, כמו גם מקטעים של רשתות קיימות ועתידיות. במשרד התקשורת מבקשים ללמוד מהניסיון שהצטבר בשלוש המדינות האירופיות שלוקחות בו חלק.

התכנית תימשך 22 חודשים, שבמהלכם יתגורר רכז הפרויקט מטעם הרשויות של שלוש מדינות הקונסורציום בישראל ויעבוד במשרד התקשורת. בנוסף, יגיעו לארץ לעתים קרובות מומחים נוספים מאותן מדינות.

"המטרה: להבטיח המשך אקלים רגולטורי תחרותי"

"מטרת הפרויקט", אמר ג'ופרה, "היא לחזק את תכולת הרגולציה של משרד התקשורת הישראלי, כדי להבטיח המשך של פיתוח אקלים רגולטורי תחרותי. במסגרת זו ייכלל עדכון המסגרת הרגולטורית לשוק התקשורת בישראל, שיתבסס על הניסיון שנצבר במדינות האיחוד האירופי ועל החוקים באיחוד".

הוא הוסיף כי "כל פרויקטי הטווינינג משקפים את חשיבות שיתוף הפעולה בין האיחוד האירופי לישראל. אנחנו לומדים אלה מאלה איך להתגבר על האתגרים. בין אירופה לישראל יש כל כך הרבה קשרים ושיתופי פעולה, שאין זה מפתיע שיותר ממחצית מהסטנדרטים של ישראל מבוססים על אלה של האיחוד האירופי".

בכנס השתתפו גם שגריר איטליה בישראל, ג'יאנלואיג'י בנדטי, שגרירת לטביה בארץ, אליטא גאוול, ד"ר אנה ג'אנוס, הנספחת הכלכלית של שגרירות גרמניה בתל אביב, וכן משלחת של נציגים מרשויות התקשורת של שלוש המדינות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים