מסתמן: בזק תימכר לאיש העסקים נתי סיידוף

סיידוף ניהל אמש (א') משא ומתן מתקדם עם הבנקים הנושים של יורוקום, שבזק נמצאת בשליטתה ● נראה כי העסקה עומדת לפני סגירה - וענקית התקשורת תצא סופית מידיו של שאול אלוביץ'

בזק

יורוקום, בעלת השליטה בבזק, לקראת מכירה: אמש (א') התנהל משא ומתן לרכישת הבעלות על החברה בין הבנקים הנושים שלה – הפועלים, דיסקונט והבינלאומי – לאיש העסקים נתי סיידוף, ונראה שהושגו הסכמות. עם זאת, הבנקים צריכים עדיין לתת את הסכמתם לעסקה וההערכות הן שהם יעשו זאת.

לפי המתווה הנוכחי, יזרים סיידוף כ-350-400 מיליון שקלים לפירעון חלק מחובותיה של יורוקום, ובנוסף מתנהל משא ומתן למחיקת 200-300 מיליון שקלים מהחובות, שעומדים על סך של כ-1.5 מיליארד. יורוקום חייבת לבנקים 961 מיליון שקלים ואת היתר – לספקים שונים, לרבות בזק עצמה.

מאז הוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט בקשה למינוי בעלי תפקידים ולפירוק יורוקום גדל זרם המתעניינים ברכישת השליטה ביורוקום וכתוצאה מכך גם בבזק – שתיהן נמצאות כיום בשליטת שאול אלוביץ'. בשבועות האחרונים אף נוהלו מגעים עם איש העסקים מאיר שמיר, אך אלה לא הבשילו לידי עסקה.

בשעה זו מתנהל דיון בבקשה למנות נציגים לבנקים בסיוע במימוש נכסי יורוקום. ייתכן שהבנקים יסכימו להשהות את בקשת הפירוק של יורוקום, על מנת לבחון את היתכנות העסקה עם סיידוף, כמו גם אפשרות לעסקות נוספות.

נתי סיידוף הוא איש עסקים שפעיל בעיקר בשוק הנדל"ן. בעבר הוא ניסה לרכוש את השליטה בחברות כלכלית ירושלים ואפריקה ישראל, במשאים ומתנים שלא הגיעו לידי מימוש.

אלוביץ' מצוי בימים אלה בתסבוכת הן מול הבנקים, שמבקשים לפרוע את חובותיו אליהם באמצעות פירוק אימפריית התקשורת שלו (יוזכר שבזק כוללת את בזק קווי, בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes), והן בפרשה הפלילית. רשות ניירות ערך המליצה באחרונה להעמיד אותו לדין, כמו גם בכירים נוספים בבזק ואת מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים