בגלל ה-iPhone X: אפל צופה זינוק של כ-50% בהכנסות בעונת החגים

החברה חוזה שההכנסות שלה ברבעון הנוכחי יגיעו לכ-85 מיליארד דולר, לעומת כ-52 מיליארד ברבעון האחרון, שאותו היא סיימה עם עלייה של 12%

iPhone ראשון עם חיבור USB-C. האם הוא סנונית המבשרת את השינוי? צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) יכולה לסמן את השנה הכספית 2017 כשנה חיובית מבחינתה, בכל הנוגע לתוצאות הכספיות: היא רשמה במהלכה ובמהלך הרבעון האחרון שלה עליות הן בהכנסות והן ברווח הנקי – כך עולה מהנתונים שפרסמה בסוף השבוע.

החברה הציגה ברבעון עלייה של 12% בהכנסות לעומת הרבעון האחרון בשנה הכספית הקודמת, ל-52.58 מיליארד דולר. הרווח הנקי שלה צמח ב-18.9% ל-10.71 מיליארד דולר והרווח למנייה – ב-24% ל-2.07 דולר.

העלייה הבולטת ביותר נרשמה באירופה, שם גדלו המכירות של החברה ב-20%. בארצות הברית הן גדלו ב-14% ובסין – שוק בו משקיעה אפל לא מעט משאבים – ב-12%. לעומת זאת, ביפן ירדו המכירות של החברה ב-11%.

המוצר הנמכר ביותר של אפל ממשיך להיות ה-iPhone, שאחראי לכמעט מחצית מהכנסותיה. 46.7 מיליון יחידות מהמכשיר הפופולרי נמכרו ברבעון האחרון, שהניבו לה הכנסות של 28.85 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 3% במספר המכשירים שנמכרו ושל 2% בהכנסות מהם. זאת, לפני השקת ה-iPhone X החדש והמדובר, שהגיע לחנויות בסוף השבוע וייתכן בהחלט שיביא לעלייה במכירות ה-iPhone ברבעון הנוכחי, שכולל גם את מכירות החגים של סוף השנה. אפל חוזה כי ההכנסות שלה בתקופה זו יעלו ביותר מ-50% לעומת הרבעון המדווח ויגיעו לטווח שבין 84 ל-87 מיליארד דולר.

ה-iPad, לעומת זאת, נמצא בנסיגה לעומת הרבעון השלישי של השנה הכספית 2017, עם ירידה של 10% במספר היחידות שנמכרו ושל 3% בהכנסות מהן. לעומת זאת, בהשוואה לרבעון האחרון של השנה הכספית הקודמת, הטאבלט של אפל רשם עליות של 11% ו-14%, בהתאמה. ה-Mac עלה, במונחים של שנה לשנה, ב-10% במספר היחידות וב-25% בהכנסות. המכשיר אחראי לכעשירית מכלל ההכנסות הרבעוניות של אפל.

עוד עולה מהנתונים הרבעוניים כי הרווח התפעולי גדל ב-11.6% ל-13.12 מיליארד דולר. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-12.5% ועמדו על 6.8 מיליארד.

בשנה הכספית כולה עלו ההכנסות של אפל ב-6.3% ל-229.23 מיליארד דולר והרווח הנקי גדל ב-5.8% ל-48.35 מיליארד. הרווח התפעולי רשם בתקופה זו עלייה של 2.2% ועמד על 61.34 מיליארד דולר.

טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו שמחים לדווח על סיום חזק מאוד לשנה כספית נהדרת, עם הכנסות שיא ברבעון האחרון שלה, עלייה בכל המוצרים שלנו במונחים של שנה לשנה והרבעון הטוב ביותר שלנו מבחינת ההכנסות משירותים (שזינקו ב-34% ל-8.5 מיליארד דולר – י"ה)". לדבריו, "עם המוצרים החדשים שלנו, אנחנו מצפים לתוצאות טובות בעונת החגים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים