סיסקו מעוניינת למכור את NDS – במטרה להתמקד בתשתיות הרשת
על פי דיווחים, הרצון למכור את החברה הישראלית לשעבר הוא חלק מהמדיניות של המנכ"ל, צ'אק רובינס, להתנתק מנכסים שקשורים בעיקר לשירותי טלוויזיה מסורתיים
סיסקו (Cisco) מנסה למצוא רוכש עבור חטיבת תוכנת הווידאו שלה – כך לפי דיווחים. מקורות עלומי שם גורסים שמדובר במאמץ של החברה להתמקד יותר מאשר בעבר בעסקי תשתיות הרשת שלה – תחום שתמיד היה ליבתה העיקרית, גם אחרי שהרחיבה את עסקיה מחומרה גם לתוכנה ולשירותי ענן.
זהו מהלך שאם אמנם מתרחש, מבוצע בהתאם למדיניות שהתווה המנכ"ל הנוכחי, צ'אק רובינס. על פי מדיניות זו, המטרה של החברה היא להאיץ את תהליך ההתנתקות מנכסים שקשורים בעיקר לשירותי טלוויזיה מסורתיים, דוגמת המכירה של Scientific Atlanta לפני כשנתיים – חברה שעיקר הייצור שלה עבור סיסקו היה ממירים.
מדובר, למעשה, בניסיון למכור את NDS Group – חברה ישראלית במקור, אותה רכשה החברה תמורת חמישה מיליארד דולרים מ-News Crop ומקרן ההון העצמאית Permira שנתיים אחרי שרכשו אותה בעצמן. אז, המטרה של סיסקו הייתה להשתמש בידע הרב של NDS בפתרונות תוכנה בשילוב חומרה לצורך שידור וידיאו ואבטחת תוכן באופן רווחי. ל-NDS בעת הרכישה הייתה רשימת לקוחות ארוכה שכללה, בין השאר, חברות תקשורת כמו Sky הבריטית, CCTV הסינית, וכן חברות ישראליות כמו פרטנר, yes ו-HOT.
אבל זמן לא רב אחרי הרכישה התחילו ההכנסות של NDS לשעבר לרדת, בגלל המעבר המסיבי בשוק לשירותי טלוויזיה מוזרמים מבוססי אינטרנט.
מאז הרכישה עברה סיסקו כמה גלים של פיטורים, עקב המעבר להתמקדות בתוכנה על חשבון מוצרי החומרה. הדבר פגע גם במרכז של NDS בישראל, שאיבד כמות גדולה של עובדים במקביל לעובדי סיסקו אחרים. הסניף הישראלי חווה פיטורים של יותר מכמה מאות בשני גלים – ב-2014 וב-2016, כחלק מגלים שבהם פיטרה סיסקו כ-20 אלף איש ברחבי העולם.
תגובות
(0)