"על ארגונים להיערך לניהול נכון של המובייל – אחרת הם יטבעו"
"ארגונים צריכים להיערך ל-EMM - ניהול המובייל הארגוני, ול-UEM - ניהול אחוד של נקודות הקצה, ולא להמשיך לדבר בשפת ה-MDM - ניהול מכשירי מובייל", אמר גדי גילאון, יו"ר מוביסק
"העולם משתנה ו-2020 הולכת להיות שנת המפנה הגדול. לא מדובר במפנה של ה-IT אלא בשינוי ארגוני כולל, שה-IT הולך להיות חלק חשוב ממנו. ארגונים שימשיכו לדבר בשפת ניהול מכשירי המובייל (MDM) לא יהיו שם ויטבעו. על ארגונים להיערך לניהול המובייל הארגוני (EMM) ולניהול אחוד של נקודות קצה (UEM)", כך אמר גדי גילאון, היו"ר והבעלים של מוביסק.
לדבריו, כתוצאה מהשינוי הצפוי, "פיתוח האפליקציות למובייל יהיה הרבה יותר קצר ויעיל, לא יהיה צורך בשדרוגים תכופים, חוויית הלקוח תשתפר ואבטחת המידע תהיה טובה יותר".
גילאון דיבר במפגש של פורום CTO מבית אנשים ומחשבים, שנערך שלשום (ג') ב-yes Planet בראשון לציון. הוא ציין כי החברה פעילה מזה שש שנים ועוסקת כיום בתשתיות במובייל. "אנחנו עדים לשינוי מאוד משמעותי בתחום הזה, שמבחינתנו מהווה הפתעה: הפכנו מחברה שהעובדים הראשונים שלה הבינו יותר במובייל לחברה שיש בה יותר אנשי סיסטם, מערכות EMM ו-UEM. אלה מערכות שעוסקות ברוב מכשירי הקצה שקיימים כיום בארגונים", אמר.
"מערוץ אזוטרי, המובייל הפך לערוץ המרכזי בארגון, שמתחדש כל הזמן", ציין גילאון. "המיקרו-יישומים הולכים ומחליפים את המערכות הישנות והמונוליטיות. כמו כן, הענן נכנס בצורה חזקה, וכך גם עולמות האינטרנט של הדברים (IoT) – הכללי והתעשייתי, שמשנים לחלוטין את כללי המשחק. אנחנו עומדים בפני מציאות שתחייב להקים בארגון ארכיטקטורה מוכוונת שירות (SOA) עם אנליטיקה, נתונים ואבטחת מידע. זאת תהיה שכבה שתרכב מעל מערכות ה-Legacy, שמצידן יהפכו להיות בעיקר מנועים. הדטה והתשתית יהיו שכבת ביניים והמיקרו-יישומים – מעל כל אלה".
"אי אפשר למלא את הדרישות העסקיות במערכות ה-Legacy"
לדבריו, אחת הסיבות לשינויים בעולם הפיתוח למובייל היא ש-"בלתי אפשרי למלא את הדרישות העסקיות – קיצור זמן ההגעה של האפליקציות לשוק וגמישות ברמת השירותים העסקיים – במערכות ה-Legacy". כמו כן, אמר גילאון, "ה-IT החדש כולל שכבה שלמה של פעילויות שלא עושים כיום. מדובר במעבר לתפיסה שלפיה המובייל הוא רק יחידה אחת מכל היחידות, וצריך לחשוב על זה כשעוסקים בכלי פיתוח".
הוא מנה בהקשר זה מספר דרישות שיש למלא אותן. "הדרישה הראשונה היא ניהול אחיד של המשתמש, משום שלא הגיוני להשתמש במערכת ניהול לכל כלי – מובייל, מחשבים נייחים, לפטופים ועוד. אחידות תהפוך את הניהול להרבה יותר אפקטיבי ותפחית את עלויות התקורות", אמר.
"בנוסף", ציין, "הניהול נעשה מורכב יותר ויותר, בין היתר מסיבות של אבטחת מידע וסייבר, מתן שירות ועדכונים והתקנות. אבטחת המידע הרבה יותר מורכבת, כי האיומים החדשים מגיעים מכל מיני מקומות, כולל מרשתות לא ארגוניות ומהעובדה שמי שפוגע בארגון משתמש בחולשות שלו, מכניס פוגען לארגון ומתחיל 'לשחק' בו. אנחנו, במוביסק, ממליצים להוסיף את מרכיב האבטחה מראש".
סוגיות בתחום ה-UEM
גילאון הרחיב על ה-EMM וה-UEM, ואמר ש-"בעוד שצורת הניהול הראשונה מטפל הרבה יותר בעולם התוכן והאפליקציות, וביצירת ערך עסקי מהם, זו השנייה עולה מדרגה ומנהלת את כל הפלטפורמות מקונסולה אחת. MDM ואפילו EMM לא יהיו רלוונטיים לאתגרי הארגון הדיגיטלי".
הוא מנה שלוש סוגיות בתחום ה-UEM: מה ניתן לעשות, איך ניתן לעשות זאת ובאילו כלים – ואת הפתרונות שמוביסק מספקת להן. "אנחנו מציעים קונפיגורציה של אפליקציות לארגוני אנטרפרייז (ACE)", אמר גילאון. הוא ציין בהקשר זה קואליציה שהקימו יצרנים מהגדולים בעולם, שקבעו סטנדרט לפיתוח אפליקציות ש-"ידבר" ביניהם. "הדבר מביא לכך שניתן לבנות תהליכים שקופים, שלא צריך להשקיע בהם מאמץ, שמקצרים מאוד את זמן הפיתוח ושמורידים חלק ממאמצי הפיתוח לרמת מינימום", הוסיף.
עוד המלצה שנתן היא "להוסיף פסקודים. עולם הסיסמאות במובייל הולך להיעלם ומבחינת ארגונים, מוטב שייעלמו מהר ככל שניתן. ארגונים שלא משתמשים בתעודות לצורך זיהוי משתמשים עושים לעצמם עוול כפול, כי חוויית המשתמש פחות טובה וכי היכולת לגנוב סיסמאות גבוהה מאוד – לא בגלל בעיית אבטחה אלא עקב הדמיון בין סיסמאות שאנשים משתמשים בהן לאפליקציות אישיות לבין אלה שהם משתמשים בהן לאפליקציות לצרכי עבודה".
ככלל, ציין, "אנחנו מציעים לעבור ל-SSO (ר"ת Single Sign On), כדי לקבל חוויית שירות הרבה יותר מלאה ונוחה עבור העובד". כמו כן, גילאון קרא לארגונים "לא להטיל את החובה על המשתמש לעשות את הדברים. הנחת היסוד היא שמה שתלוי במשתמש לא יעבוד. שנית, הדבר המוביל כיום בארגון הדיגיטלי הוא החוויה והרצון שישתמשו בכלים כמה שיותר. אנחנו מעדיפים להציע כלים שמבטיחים צניחה חופשית, ושהמצנח ייפתח והצנחן לא יתרסק".
"החוכמה היא לפתור בעיות גדולות באמצעים קטנים", סיכם גילאון. "אם מאמצים ארכיטקטורה גמישה וכלים בארגז הכלים, קל מאוד לשבת עם העובד ולהסביר לו, והוא יפתור את הבעיה בצורה פשוטה".
תגובות
(0)