רשמית: גט רכשה את ג'ונו – תמורת 200 מיליון דולר

החברה רכשה את אפליקציית התחבורה, שפופולארית בניו-יורק, כדי להתרחב בארצות הברית ולהתחרות ב-Lyft ובאובר

מסתמן: הגיוס הנוכחי - האחרון לפני ההנפקה. Gett

גט (לשעבר גט טקסי) הודיעה כי תרכוש את אפליקציית התחבורה ג'ונו (Juno) תמורת 200 מיליון דולר. החברה מעוניינת להגביר באמצעות מהלך זה את התחרות שלה מול Lyft ואובר (Uber).

כמו גט, גם את ג'ונו ניתן להגדיר כאפליקציה ישראלית: היא נוסדה בשנה שעברה על ידי יוצרי אפליקציית השיחות הקוליות וייבר (Viber), שנמכרה לפני שלוש שנים לחברת האינטרנט והמסחר האלקטרוני היפנית רקוטן (Rakuten) תמורת 900 מיליון דולר. כמנכ"ל החברה משמש אחד מהם, טלמון מרקו.

ג'ונו, שיש לה מרכזי פיתוח בישראל ובבלרוס, החלה לפעול ביוני בשנה שעברה בניו-יורק ומההתחלה הגדירה את עצמה כאפליקציה "ידידותית יותר" לנהגים מאשר אובר, שהועלו נגדה תלונות בהקשר זה. המוטו שלה הוא: "ג'ונו מתייחסת לנהגים טוב יותר – הנהגים מתייחסים אליכם (הנוסעים) טוב יותר".

עם זאת, על פי הערכות, גט מבקשת באמצעות מהלך הרכישה להתחרות אמנם גם בבאובר, שמציעה שירותים ב-579 ערים ברחבי העולם ושהשווי שלה על פי חלק מההערכות עומד על כ-60 מיליארד דולר, אבל בעיקר ב-Lyft, שפופולארית בניו-יורק ושמספר הערים שהיא נמצאת בהם קטן יותר.

לשתי החברות יש אינטרס שהיא תצא לפועל. גט תקבל את היצע הנהגים והמוניות של ג'ונו, שמאז היווסדה צמחה בשיעור ניכר, ותוכל להתרחב טוב יותר ברחבי ארצות הברית. הנרכשת מצידה תזכה לגב כלכלי חזק: גט גייסה עד כה סכומים ניכרים, בהם 300 מיליון דולר מפולקסווגן (VolksWagen).

יצוין כי ג'ונו מעולם לא מסרה כמה כסף היא גייסה עד כה, אם כי מרקו אמר בעבר כי "ההשקעות בנו משביעות רצון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים