טיקיטקה: משלוח שלא עולה יפה

הרעיון מאחורי האפליקציה הזו טוב מאוד: הזמנה ישירה של כל מה שתרצו ● בפועל, יש הרבה מקום לשיפור והביצוע פשוט לא מספיק חלק

אין ספק שהרעיון מאחורי טיקיטקה טוב. כפי שהאפליקציה מספרת על עצמה, מדובר ב-"אפליקציה הראשונה בישראל להזמנה ישירה של כל מה שתרצו, מבית העסק ועד עליכם. פיצוציות, מסעדות וכל מה שסביבכם – בשיחת טלפון אחת". יש עוד המשך, אבל אחסוך לכם, ואתקצר: אפליקציית שליחויות בלי דמי עמלה של חברה שמחברת באמצע כדי לבצע את השליחות, ממקומו שמציעים דמי שליחות.

למרות מה שכתוב בעמוד הפרסום של האפליקציה, שהיא עוסקת גם בפרחים, מזון לבעלי חיים ועוד, בתכלס לא תמצאו כאן שום דבר מלבד אוכל. אולי בגרסה עתידית. כך או כך, כבר היה סימן ראשון שמישהו כיוון גבוה מדי אבל לא הצליח בביצוע.

אז איך זה עובד? במקום לשבת מול דפדפן אינטרנט ולחשוב מה רוצים לאכול, פשוט מסתכלים במפה שמשובצת באפליקציה ורואים את האפשרויות שזמינות בסביבה הקרובה, בואו נגיד עד קצוות העיר בה אתם גרים, ואז פשוט יוצרים קשר בשיחת טלפון דרך האפליקציה כדי לבצע הזמנה. אם הכל טוב אפשר לסמן באהבתי, ואם יש בעיה אפשר לדווח ליוצרי האפליקציה באמצעות לחיצה על אייקון סימן הקריאה (אין שירות משלוחים, אין מענה טלפוני וכדומה).

הפרטים על העסק מופיעים אחרי שלוחצים על הצלמית שמייצגת אותו במפה. הצלמיות הללו מהוות לא רק סימן מיקום, אלא גם סימן לסוג האוכל. לחיצה על צלמית התפריט בצד ימין העליון של המפה מציגה את המקרא המתאים, וכמו הרבה דברים אחרים, הוא לא רק מקרא. אפשר ללחוץ על סוגי המזון המוצעים כדי לבחור להציג רק אחדים מהם. לחיצה על אייקון הופכת את כל השאר לאפורות ומשאירה אותו צבעוני, ואז כל לחיצה מוסיפה לרשימה סוג מזון (כלומר הופכת גם אותו לצבעוני). אחרי שבוחרים סוג או שניים או שלושה, לוחצים על סנן, ובמפה מופיעים באותו רגע רק מה שנבחר לתצוגה. אפשר לחזור ולהציג את הכל, ואפשר גם לבחור להציג רק מקומות כשרים. וכרעיון בתוך רעיון כללי, זה אכן רעיון משנה מוצלח מאוד. אפשר גם אולי לבוא ולהתווכח עם רשימת המזונות, אבל ניחא, אפשר גם לחיות איתה.

מה שקשה הרבה יותר לחיות איתו, הוא הדיוק. לפחות בעיר בא אני גר אני מכיר היטב לא מעט מקומות שמבצעים משלוחים. אפילו אחד לא הופיע במפה במקומו המדויק, אלא במרחק של כמה כמה עשרות עד מאות מטרים טובים ממנו. בדיקה במפות באפליקציות אחרות הראו שהמיקום של ביתי דווקא מוצג במדויק, כך שמדובר בתקלה באפליקציה עצמה. בנוסף, במקומות בהם יש מספר מקומות אוכל צמודים, קשה לבחור את האייקון הרצוי, או להבין בכלל כמה ואלו אייקונים יש במקום.

בנוסף, קשה לומר שהאייקונים המייצגים את המקומות השונים ממש מדויקים. מזללה קרובה שאני מאוד אוהב הוצגה פעמיים, פעם כהמבורגר ופעם ככריכים, כשהכריכים יותר קרובה למקום המדויק וגם הוצגה בשם הנכון. מעבר לכך, בשיחה עם המקום התברר שהם עושים משלוחים אבל רק דרך חברת שליחויות, כך שאני חייב לעבור דרך החברה והם לא יכולים לקבל הזמנה ישירות, לא ממש מה שהבטיחו יוצרי האפליקציה.

גם בקיוסק שסמוך לביתי לא ממש הבינו מה אני רוצה מהם. 'איזו אפליקציה, איזה משלוח? תבקש מהם שיעשו לך משלוח', היא הגרסה המעודנת לתשובה שקיבלתי מהם כשהתקשרתי.

בנוסף, כמו אפליקציות אוכל אחרות, נראה שהאפליקציה מכוונת בעיקר למדינת תל אביב. שם מצאתי בהרבה מאוד מקומות תפריטים כדי שניתן לראות מה יש ואם כדאי להזמין. בעיר מגוריי, לא מצאתי אפילו מקום אחד שהציע תפריט.

אני גם לא מבין את השילוב של הצלמית של וייז (Waze) בלוח של המסעדות. אצלי במכשיר האפליקציה הזו לא מותקנת ובמקום זאת נפתחה מפת גוגל (Google). אבל, בשביל מה בדיוק אני צריך מפה כדי להזמין אוכל אלי הביתה? ואם אין לי וייז, למה בכלל נפתחת אפליקציה אחרת?

בשורה התחתונה, טיקיטקה היא בדיוק לצערי רעיון טוב שלא בושל עד הסוף והגיע לשוק כשהוא מאוד לא מספיק מבושל, אפילו עדיין קצת נא, וחבל. אולי בעיר שלכם המצב יהיה קצת יותר טוב, אז יכול להיות שהחוויה שלכם תהיה מוצלחת יותר.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

להורדה מ-AppStore לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים