PhotoDirector: לרתום את הטאבלט לעיבוד התמונה

את האפליקציה שנסקרת הפעם במדור אפשר להוריד רק למכשירים עם המסך הגדול ● מגוון הכלים שיש בה ונוחות השימוש מפצים על כך

מעטות האפליקציות בחנות של גוגל (Google) המיועדות לשימוש לטאבלטים בלבד, אבל אפליקציה לעריכת תמונות בהחלט נשמעת מתאימה לכך, בגלל השטח הנדרש להצגת הכלים השונים בדרך מקצועית ונוחה לשימוש.

זה בדיוק המקרה של אפליקציה בשם PhotoDircetor מבית CyberLink, בית תוכנה שכבר פועל שנים ארוכות עוד מהימים בהם המשתמשים הפוטנציאליים עוד לא ידעו מה אפשר להשיג עם טלפון ומסך מגע.

אפליקציה זו מיועדת לשימוש בטאבלטים בגודל של 7 אינץ' ומעלה, ואפילו לא ניתן להתקינה, לפחות לא דרך חנות האפליקציות, במכשירים עם מסך קטן יותר. בנוסף, היא מיועדת לשימוש רק במכשירים המודרניים יותר, שמריצים את גרסה 4.1 ומעלה של אנדרואיד (Android).

למרות שהיא עובדת היטב גם בחזקת המכשיר לאורך, הכלים בהחלט מוצגים בצורה טובה ושימושית יותר בעת שמחזיקים את הטאבלט לרוחב. למעשה, בשיטה זו היא מזכירה בהחלט אפליקציות שמיועדות לעריכת תמונות במחשבים, ומגוון הכלים שהיא מציעה בהחלט יכול לספק גם צלמים מקצועיים שרוצים לערוך במקצת את התמונות שלהם לפני פרסומן בפועל, כמו בתוכנות כבדות יותר כדוגמת פוטושופ (Photoshop).

בדומה לרוב האפליקציות בתחום, ניתן לבחור את התמונה שרוצים לערוך מהגלריה של התמונות שכבר קיימות בטאבלט, או לצלם תמונה ואז לערוך אותה באופן מיידי (אם כמובן מדובר בטאבלט שמצויד במצלמה אחורית). בנוסף, ניתן לעבור בין כל התמונות שבוצעה עליהן עבודה כלשהי באפליקציה.

פס הכלים הבסיסי ביותר ממוקם בפינה השמאלית התחתונה של המסך. הוא מאפשר לבצע אתחול של התמונה למצבה הראשוני, או למעשה למצב השמירה האחרון שלה, וכן לבטל את הצעד האחרון או לחזור עליו אם הוא בוטל. האייקון הכי חשוב בפס הזה הוא Compare. בזמן שעורכים תמונה לחיצה והחזקה שלו מציגה את התמונה במצבה הראשוני כך שניתן לבחון היטב את ההשפעות של הכלים בהם נעשה שימוש כדי לערוך את התמונה.

בצד הימני התחתון נמצא פס הכלים היותר משמעותי, זה שבעצם מאפשר למשתמשי האפליקציה לערוך את תמונות. לחיצה על Effects מציגה תיבה שמכילה כמה עשרות של אפקטים שונים שמחולקים לשש קטגוריות שונות. אפקטים אלו הם בעצם שילוב של מסוים של כלים שמוגדרים מראש ומאפשרים לחסוך זמן עבודה.

כמובן שגם לאחר מכן אפשר להפעיל על התמונה מניפולציות נוספות, שרובן נמצאות תחת Adjust. בתיבה הזו יש ארבע קטגוריות של כלים, שמשפיעים על איזון הלבן (כולל ביצוע אוטומטי של איזון, כולל האפשרות ללחוץ על צבע לבן בתמונה כדי לבצע את האיזון לפיו), על הבהירות, על הרוויה (כולל האפשרות לבצע לחיצה במסך על צבע ומסוים ולגרור את האצבע מעלה מטה כדי להשפיע רק על אותו צבע מסוים), וכן אפשרות לשלב בתמונה אפקטים של HDR. כל הכלים בתיבה הזו מופעלים על ידי מחוונים, ובמקרה הצורך מופיע כלי עזרה שמסביר מה לעשות אם יש יכולת מתקדמת כלשהי.

שאר הכלים מאפשרים לסובב את התמונה, לקצץ אותה, לטפל בגוונים של הצבעים בכוונונים עדינים ואף להסיר אובייקטים מסוימים מהתמונה, אפשרות שלא ממש קלה לשימוש.

אחד הדברים היפים באפליקציה הזו היא היכולת לשמור את כל פעולות העריכה שבוצעו על התמונה האחרונה ולהפעיל אותה על כל תמונה לאחר מכן באופן אוטומטי בלי שצריך לחזור על הפעולות. שימושי מאוד אם רוצים לטפל במקבץ של תמונות שצולמו באותו מקום ובשעה דומה אם רוצים להקנות לכולן גוונים, בהירויות וניגודיות זהים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים