WinrRAR: לכווץ בלי להתבייש

כל מי שמכיר את תוכנת הכיווץ השימושית הזו מהמחשב ירגיש בבית עם אפליקציית האנדרואיד שלה

אחת מתוכניות הכיווץ הידועות ביותר בתחום המיחשוב, ואפילו החשובות, לפחות מאז שחלונות נכנסה לחיינו כממשק גרפי, היא WinRAR של RARLab. יחד עם Winzip היא שלטה, ועדיין שולטת, בעולמם של אלו שצריכים לכווץ קבצים.

לא כל כך משנה אם משתמשים ב-RAR כדי לחבר ערימה של קבצים ביחד זה לזה לצורך שינוע קל ממחשב כזה לאחר, ואם כדי פשוט להוריד את הנפח של הקובץ או כלל הקבצים במטרה להעביר אותו במהירות רבה יותר באמצעות הרשת,כך או כך, למרות ההתחזקות במהירות החיבור לאינטרנט, היא עדיין שימושית מאוד. חובבי הורדות כבדים מכירים את שיטת הכיווץ הזו לא רע בכלל: לא מעט מהטורנטים המורדים מהרשת מפורקים לכמה וכמה קבצי RAR שנפתחים אחד אחרי השני כדי לחבר מחדש את קובץ המקור, סרט או משחק, או כל דבר אחר.

ועכשיו RAR מגיעה גם בלבוש אנדרואידי, או בשם המפורש RAR for Android, והיא מציעה למשתמשי המכשירים עם גרסה 4.0 ומעלה לעשות בדיוק את מה שהם עושים, או עשו, בגרסת ה-WinRAR במחשב שלהם. למעשה, כל הקבצים שמיוצרים בגרסה זו של RAR תואמים לחלוטין ל-WinRAR כך שניתן לפתוח אותם גם במחשבים בקלות רבה.

הפעלת האפליקציה מציגה את רשימת הקבצים של המחשב, סליחה, טלפון, עם כמה אייקונים מסביב. האייקון שנראה כמו תמונה של חלון מאפשר בלחיצה אחת בחירה של כל הקבצים וכל התיקיות שכלולים בתיקייה המוצגת. כמובן שאפשר לבחור את התיקיות ואת הקבצים שרוצים לכווץ גם באופן דיני על ידי סימון התיבות הצמודות.

שלושת האייקונים בחלק העליון של האפליקציה, מימין לשמאל, מאפשרים למחוק את הקבצים המסומנים (צריך לספק אישור); לפתוח קובץ מכווץ (האפליקציה יודעת ליצור קבצי ZIP ו-RAR אך לפתוח רשימה ארוכה של קבצי ארכיב, כולל TAR, ISO ועוד), אז צריך לקבוע היכן לשמור את הקבצים הפתוחים, וכן לקבוע אפשרויות שונות כמו האם לשמור על הנתיבים המקוריים של הקבצים השמורים ביחס לתיקיית הבסיס; וכן ליצור קובץ מכווץ חדש, שגם אז יש מספר אפשרויות שצריך לספק, כולל הגדרת סיסמה אם רוצים.

תחת RAR בפינה השמאלית העליונה מוצאים תפריט ניווט שמציג היסטוריה של פעולות שבוצעו באפליקציה, רשימה של תיקיות מועדפות, וכן אפשרויות שונות כמו דילוג לקצה העליון או התחתון של רשימת הקבצים והתיקיות המוצגת (נוח מאוד במקרה של רשימה ארוכה מאוד), רענון תכנים וכן ארגון רשימת המועדפים.

לחיצה על כפתור האפשרויות של המכשיר עצמו מציגה עוד מספר אפשרויות, כולל בדיקה של קבצים מכווצים מבלי לפתוח אותם בפועל (למעשה מבוצעת פתיחה זמנית שמבוטלת לאחר מכן), תיקון קובץ ארכיב, בדיקת מהירות (624 קילו-בייט/לשנייה ב-Nexus 2 שלי), וכן גישה למספר הגדרות הבסיסיות כמו אפיון המיון של הקבצים המוצגים, המחיצה שתוצג עם הפעלת האפליקציה ועוד.

מי שהשתמש אפילו פעם אחת ב-WinRAR ירגיש מייד בבית גם ב-RAR for Android, וגם אם לא, עקומת הלמידה מאוד שטוחה. שימושי בדיוק עבור אלו שתוארו בפסקה השנייה של הסקירה הזו.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים