I Grow: האפליקציה שבודקת את גדילת הילדים

אין בחיים דברים חשובים יותר מהילדים שלנו, והאפליקציה החדשה של חברת התרופות פייזר עוזרת לנו לבדוק האם הם צומחים כיאות, ואף לעקוב אחר זריקות הורמון הגדילה שלהם במידת הצורך ● אבל לצד הכוונות הטובות, היא עדיין צריכה מקצה שיפורים

המעקב אחרי ילדינו הצומחים הוא דבר אותו אנחנו לומדים מהרגע הראשון בו אנחנו יוצאים מבית החולים, וכבר בביקור הראשון בטיפת חלב מלמדת האחות שיש לעקוב אחרי המשקל והגובה של הילדים, כדי לבחון האם ההתפתחות שלהם מתנהלת כראוי.

בדרך כלל נהוג למדוד את המשקל ואת הגובה של הילדים מדי חודש בשנתם הראשונה, ובכל כמה חודשים לאחר מכן, אבל זה דבר שתמיד כדאי לעקוב אחריו.

אפליקציה בשם I Grow אמורה לעזור להורים שרוצים לוודא בעצמם שאין בעיות. האפליקציה, שהושקה בידי חברת התרופות פייזר (Pfizer), מאפשרת להורים לבצע מעקב אחר קצב הגדילה של הילד וכן לבדוק ולתעד לאורך זמן היכן הוא נמצא על עקומות הגדילה ביחס לכלל האוכלוסייה. כמו כן, האפליקציה נותנת אופציה למעקב אחר זריקות הורמון גדילה, במקרה הצורך.

נקדים ונאמר שבגדול, האפליקציה עובדת לא רע בשני התחומים אותם היא מכסה: נתונים שמאפשרים לעקוב אחרי התנועה של המשקל והגובה על העקומות המתאימות, וכן בנושא החשוב יותר, מעקב אחר נתינת הזריקות של הורמון הגדילה, תוך הקפדה שלא תינתן יותר מזריקה אחת ליום ותוך שמירה שהזריקות יינתנו בכל פעם בנקודה אחרת בגוף כדי לא לגרום לגירויים ולכאבים מיותרים.

אבל כבר מהרגע הראשון יש הרגשה שמדובר באפליקציה שלא חשבו בה על כל הפרטים הקטנים עד הסוף, ובנוסף, גם לא מספיק בדקו אותה לפני ההשקה. זה בא לידי ביטוי כבר בהתחלה עת המשתמשים צריכים לספק את השמות של אחד ההורים והילד אחריו רוצים לבצע את המעקב. אזהרה בולטת מזהירה ומבהירה כי את הנתונים הללו לא ניתן יהיה לשנות אחר כך. אבל מה אם יש מספר ילדים במשפחה ורוצים להפסיק לעקוב אחרי האחד ולהתחיל לעקוב אחרי האחר? לא רק שאי אפשר להחליף את השם של הילד, גם אי אפשר להוסיף אחד נוסף. ומה אם האב נהג להיות זה שיושב עם הילד ועכשיו הוא רוצה שזו תהיה דווקא האמא. למה שלא יהיה ניתן להחליף את השם? האם בונים שם על כך שלמשפחה יש כמה מכשירים, כך שבכל אחד מהם יבוצע מעקב אחרי אחד הילדים בלבד? מוזר.

במסך הכנסת נתוני המשקל והגובה השיטה אינטואיטיבית וברורה, אבל, כמו כדי להדגיש את חוסר תשומת הלב לפרטים הקטנים, במקום עברית במחווני הכנסת הנתונים מופיעות מילים בג'יבריש. לא נורא, ולא מפריע בעקרון, אבל למה?

לאחר שמכניסים את הנתונים אפשר לראות את הצטיירות הגרף על פני העקומות, במשקל ובגובה בנפרד, ואם צריך או רוצים אפשר לשלוח אותם בהודעת דואר אלקטרוני לרופא.

החלק של המעקב אחר זריקות ההורמונים מבוצע באמצעות משחק שהוא בעצם מעין גילוי כוכבים. הילד בוחר את הדמות שלו, ההורה את הדמות שלו, והכוכבים הם נקודות ההזרקה האפשריות בגוף. הילד בוחר את המקום בו יזריקו לו את הזריקה היומית, ובעצם בוחר את הכוכב אליו טסים. כך אפשר ליצור כוכבים חדשים, אבל גם כאן נתקלנו בכמה בעיות: בעת יצירת הכוכב מכל הבחירות שלנו הופיעה רק דמות החיה, ולמרות שבחרנו כוכב ירוק, הצבע שלו בתמונה הסופית היה לבן. למה? ככה. מעבר לכך אפשר לראות לאחר מכן את כל הכוכבים שנוצרו בכל לפי ימים, ואוספים גם נקודות עמן אפשר לפתוח אפשרויות נוספות בהמשך.

התפריט מסביב לדמויות שיוצאות למסע, של ההורה ושל הילד, מציע אפשרויות שונות כולל אפשרות לחזור למחשבוני המשקל והגובה, וכן אפשרות לבדוק את הגרפים כולל הזריקות שניתנו, כששוב במקום חלק מהכותרות בעברית מופיעות מילים בג'יבריש.

בנוסף, אפשר למצוא מידע נוסף כתוב שקשור לנושא ההתפתחות של הילדים, וכן הפניה לערוץ ביו-טיוב (You Tube) בו אפשר למצוא סרטונים שקשורי לנושא, כולל הרחבות, לדוגמה, סרטון בו רופאה מסבירה מדוע יש צורך לפעמים לתת הורמון גדילה גם למבוגרים.

כאמור, בשורה התחתונה I Grow עושה את העבודה, אבל יש כמה פגמים ממש מיותרים. כמו כן, חבל מאוד שאי אפשר לפתוח כמה תיקי ילדים כדי שאכן יהיה ניתן לבצע את המעקבים אחרי מספר ילדים במשפחה. מעניין לראות שבניגוד להצלחה שלה ב-App Store, שם היא תפסה מקום רביעי ברשימת ההורדות בסוף השבוע הראשון להשקה, בחנות של גוגל (Google) היא עדיין מגרדת 50 הורדות מלמטה.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

להורדה מ-App Store לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים