5By: האפליקציה שתספר לכם מה אתם אוהבים ביו-טיוב

כמות התוכן שנמצאת ביו-טיוב היא עצומה וקשה להתמצא בה ● האפליקציה היומית שלנו מבטיחה שאם תענו על כמה שאלות פשוטות תקבלו כל הזמן סרטונים לטעמכם ● אז למה בסופו של דבר צבי קצבורג יצא עם תלונות?

גם מי שמאוד אוהב לראות סרטונים ביו-טיוב (YouTube) אינו יכול להתמודד עם כמות החומרים העצומה שנמצאת שם. תחשבו על זה לרגע: בכל דקה, כלומר בכל 60 שניות, מועלים לשירות 100 שעות של סרטוני וידאו. נכון לכתיבת שורות אלה, לפי הסטטיסטיקות הרשמיות של האתר, יותר ממיליון יוצרים שונים פרסמו את סרטוניהם ביו-טיוב ומרוויחים מזה כסף, ובסך הכל בכל חודש נרשמים בו 6 מיליארד שעות צפייה, והמספרים רק הולכים וגדלים.

ובבליל כל כך גדול של מידע, איך מוצאים את מה שרוצים? 5By, מנסה או לפחות מתיימרת, לעשות את עבודת החיפוש בשבילכם. אחרי שמתחברים עם דואר אלקטרוני או פייסבוק (Facebook), האפליקציה מבקשת שתענו על כמה שאלות.

לפי יוצרי האפליקציה, אנשי האתר Stumbleupon – שהיה אחד מהאתרים הראשונים בהם ניתן היה להמליץ על דפי אינטרנט לטובת משתמשים אחרים – בעזרת השאלות הללו האלגוריתם של האפליקציה לומד את אופי המשתמש ועל פיו בוחר את הסרטונים מהשירות שיוצגו בפניו.

אבל השאלות הללו, כאמור, הן רק אלמנט אחד. אלמנטים אחרים שמשפיעים על הבחירה, ושוב על פי היוצרים, הם מה אתם עושים באותו רגע: נחים בעבודה, נוסעים אליה באוטובוס או בהפסקה מהלימודים; כמה זמן פנוי יש לכם (עד רבע שעה); וכמובן גם מי הם החברים שלכם, ועכל מה הם ממליצים. אפילו לשעה ביום יש השפעה מסוימת על הסרטונים המוצגים.

אחרי כל הבחירות הללו, 5By מציג מהר מאוד את הסרטון הראשון שהוא מזהה ביו-טיוב ומתאים להגדרות הבקשה שלכם. הסרטונים, לפחות במכשיר בו אני בדקתי, הוצגו כברירת מחדל באיכות HD, אבל כמובן שאפשר לשנות את האיכות תוך כדי צפייה בסרטונים, אותם ניתן לדרג עם שלושה סוגי אייקונים, לסמן בלייק עבור פייסבוק, וכמובן לשתף עם חברים.

בכל רגע כמובן אפשר לחזור לתפריט הבחירה הסופי, התפריט בו מוצגת השעה של היום והאפליקציה מספרת למשתמש שיש לה סרטונים עבורו בתחומים מסוימים, וכן ללחוץ על אייקון התפריט בפינה השמאלית של פס הכותרת כדי לפתוח תפריט שמאפשר לבצע פעולות פחות יום יומיות כמו להתלונן אם משהו לא בסדר.

אז התלוננתי. למה? כי במקרים רבים, למרות שבדרך כלל סיפקתי לה את זמן העבודה המרבי, במקום להזרים מספר סרטונים ברציפות, אחרי סרטון אחד האפליקציה פשוט השחירה את המסך והייתי צריך לבצע לחיצה על כפתור החזרה כדי לחזור למסך הבחירה של הסרטונים.

ואם זה ככה, אז ההבדל בין זה ליו-טיוב ה"רגיל" כבר לא ממש גדול. כי למרות שהיוצרים טוענים שיש תוכן חדש בכל יום, ושהם מבצעים את הבחירה של הסרטונים בהתאם להגדרות של המשתמש, כבר נמאס לי לראות עוד קאבר ל-Wrecking Ball של האנה מונטנה, סליחה, מיילי סירוס (למרות שרובם הרבה יותר טובים מהמקור, כולל של בחור רוסי שאני לא ממש מכיר).

להורדה מ-Google Play לחצו כאן
להורדה מ-App Store לחצו כאן

ויש גם אתר אינטרנט שמלווה את האפליקציה, נותן בדיוק את אותה רמת שירות, אבל ללא מגבלת זמן וכולל גם אפשרות להתקדם אחורה וקדימה בין הסרטונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים