גלגלצ: האפליקציה שמאפשרת לכם האזנה נעימה

מאז הקמתה, גלגלצ היא רשת פופולרית וקובעת טעמים מוזיקליים, וזאת הייתה רק שאלה של זמן עד שמישהו יחבר אותה לעולם המכשירים החכמים ● האפליקציה גלגלצ מאפשרת להאזין לתחנה - והרבה יותר מזה

גלי צה"ל הוקמה ב-1950 ומאז הייתה לה, על תחנותיה, השפעה רבה על המוזיקה שאנחנו שומעים, מכירים ואוהבים – או שלא אוהבים. מצעדי הפזמונים, הפסקת עשר המיתולוגית עם מיכל ניב והשידורים של יואב קוטנר הם רק דוגמאות לתוכניות שהשפיעו על הטעמים המוזיקליים של רבים מאתנו. גם כיום, יש מספר גדול של מאזינים לתחנה הבת המוזיקלית של הגלים הצבאיים – גלגלצ, שחוגגת אוטוטו יום הולדת 20. למרות הוויכוחים על איכות המוזיקה שמושמעת בה ועל שיטת הפלייליסט, שבמסגרתה מתכנסים העורכים של התחנה בכל שבוע וקובעים אילו שירים חדשים יושמעו שוב ושוב כדי להפוך ללהיטים ואילו ייזנחו בצד, מאזינים רבים פותחים אותה מדי יום.

ימי הרדיו חלפו להם די מזמן והעולם נשלט כיום על ידי הטלפונים החכמים, גם אם אחוזי ההאזנה לגלגלצ עדיין לא מבוטלים. יצאתי מנקודת הנחה שיש מי שרוצה לשלב בין שני העולמות ופיתח אפליקציה שמחברת את המאזין הסלולרי ישירות לתחנה. ובכן, יש יותר מאחת. לזו שאני מציג בפניכם היום קוראים בפשטות גלגלצ, והיא מיועדת לכל מכשירי האנדרואיד (Android) מגרסה 2.1 ומעלה. ניתן להאזין באמצעותה לתחנת המוזיקה ודיווחי התנועה הפופולרית ואף לדעת בכל רגע נתון מה שמה של התוכנית המשודרת.

מעבר להאזנה לתחנה עצמה מציעה האפליקציה, שנכתבה על ידי IL Droid של אלעד נווה, עוד כמה אפשרויות שאתם יכולים באמצעותן להקשיב לשירים המושמעים בתחנה באופן אישי ובקצב שלכם. כשלוחצים על האפשרות "שירים" מקבלים רשימה של השירים שהושמעו במהלך חצי השנה האחרונה בתחנה. אם תלחצו על "פלייליסט" תוכלו לדעת מהם הלהיטים שטוחנים למאזיני גלגלצ את המוח באותו השבוע. ליד כל שם של שיר יש תמונה של המבצע (או המבצעים) והיא אף נשמרת בזיכרון של המכשיר שלכם לאחר שהיא יורדת בפעם הראשונה. לחיצה על שם השיר פותחת חלון חדש בו תוכלו לקרוא את מילותיו או לצפות בסרטון שלו ביו-טיוב (YouTube), אם הוא קיים. במקרה שאין סרטון שמציג את אותו השיר תקבלו את תוצאות החיפוש של שמו בגוגל (Google). לפחות זה עוזר לשמוע באופן נקי את אותם שירים שהשדרנים חותכים מדי פעם כדי לדבר.

האפליקציה לא מושלמת – איכות הקול בה לא תמיד הכי טובה, אבל את החלק של ההאזנה לתחנה באופן רציף היא מספקת, וזה מה שחשוב. כל השאר מסביב זה בונוס. אז אם אתם רוצים לשמוע את השדרנית המלחששת התורנית, להאזין למוזיקת אמצע הדרך נעימה או סתם אוהבים את התחנה (או רדיו בכלל), כדאי לכם להוריד את האפליקציה. בתנאי שיש לכם חיבור לאינטרנט, כמובן.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים