Earbits Radio: האפליקציה שתכניס אתכם לקצב

אם פעם היינו צריכים ללכת לחנות כדי לקנות תקליט עם מספר שירים מועט, כיום אפשר פשוט להיכנס לאפליקציה בסמארטפון ולהאזין לאחת ממאות תחנות רדיו ● Earbits Radio היא אחת הטובות בהן וכוללת תתי-ז'אנרים רבים ומגוונים

כשהייתי הרבה יותר צעיר, המוזיקה הייתה אחד הדברים החשובים בחיי. אהבתי להאזין לסוגים שונים של מוזיקה ויותר מכך, אהבתי לגלות כל הזמן להקות וזמרים חדשים. היו אלה ימי תקליטי הוויניל השחורים והגדולים, והייתי נוהג לפחות אחת לשבוע לבקר בחנות התקליטים האהובה עליי בעירי או אפילו להגיח לעיר הגדולה, תל אביב. שם היו החנויות הגדולות יותר, שבהן היה סיכוי טוב בהרבה למצוא משהו חדש באמת.

אולם, תקופת הזוהר של הוויניל עברה חלפה לה מזמן וגם התקליטורים, שהחליפו את התקליטים, נמצאים בדרך למוזיאון. המחשבים והסמארטפונים הותירו את הקומפקטים והפטיפונים הרבה מאחור.

כך או כך, חילופי הפלטפורמות לא הקטינו את התענוג הפרטי שלי לחפש תכנים מוזיקליים חדשים. האצבעות שלי אמנם כבר לא עוברות בדפדוף מהיר על פני אלבומים וקופסאות של תקליטורים, כי הרשת מספקת פתרונות לא רעים בכלל.

אחד מהם הוא השירות Earbits Radio, שמציע שילוב של אתר באינטרנט עם אפליקציות שמלוות אותו ומאפשרות למאזינים שמתחברים אליו לשמוע מוזיקה ביותר מ-350 ערוצים שונים. זה מתאים מאוד למי שאוהבים תת-ז'אנרים. הדבר היפה מכל (או מקול) בכל העניין הוא שמדובר בשירות חינמי ובמוזיקה שמציעים האמנים עצמם. מכיוון שלא מדובר במבצעים שמצאו את החברות הגדולות שיפיקו עבורם אלבומים חדשים, חוויית החיפוש והגילוי היא פשוט אדירה עבור כל מי שאוהב מוזיקה – מכל סוג.

אם לא נרשמתם לשירות ברשת, מומלץ לעשות זאת לאחר הפעלת האפליקציה עצמה. כמו בהרבה אפליקציות, יש מספר פעולות שלא ניתן לבצע אותן אחרת. הן קשורות למה שהחברה מכנה Groovies, שמאפשרים בין השאר להאזין לשיר מסוים לפי רצון המשתמש או להכליל שיר ברשימת מועדפים. ה-Groovies לא ניתנים לרכישה והמשתמשים מקבלים אותם כמענק עבור ביצוע פעולות מסוימות, כמו שיתוף שיר מסוים בפייסבוק (Facebook) או בטוויטר (Twitter), או הצטרפות לרשימות דיוור של אמנים.

ההאזנה למוזיקה במסגרת הערוצים השונים ב-Earbits Radio היא חינמית לחלוטין ולא דורשת כל רישום. כדי להאזין, לאחר הכניסה לאפליקציה פשוט לוחצים על Channels בתפריט התחתי ובוחרים את הערוץ המבוקש. לכל ערוץ ראשי יש כמה וכמה ערוצי משנה, לפי תת-הז'אנרים השונים. לדוגמה, תחת קטגוריית הבלוז ניתן למצוא בלוז שיקגו ובלוז רוק.

כשמושמע שיר אפשר לגרור ימינה כדי לראות תקציר על תולדות האמן או לגרור שמאלה כדי לחזור למסך הערוצים. בקרות השליטה בשיר פשוטות ביותר, כמו בכל אפליקציית נגן מוזיקה בכל טלפון – חכם יותר או פחות. מסך הבית של האפליקציה מציג את הערוצים האחרונים בהם ביקר המשתמש ומספר המלצות לגבי ערוצים שאנשי השירות חושבים כמעניינים.

כשלוחצים בפעם הראשונה על כפתור Artists בתפריט, האפליקציה סורקת את המכשיר ואוספת פרטים על כל הקטעים המוזיקליים ששמורים בו. לאחר מכן ניתן לבחור את שם האמן כדי לראות את רשימת האלבומים שלו ולבחור האם להשמיע איזה מהם במלואו או רק קטע אחד ממנו. בחירה בשיר ששמור בטלפון כמועדף שומרת אותו באותה רשימה כמו שירי הרדיו, כך שגם לשם כך יש צורך ב-Groovies. תחת Accounts אפשר לראות כמה Groovies צברתם וכן לקבוע את אחוז המוזיקה החדשה שאתם רוצים לשמוע בכל פעם שאתם מפעילים את האפליקציה.

האיכות של המוזיקה בדרך כלל נעה בין טובה לטובה מאוד, מבחינה טכנית. לא נתקלתי בבעיות הזרמה או תקיעות, גם במקומות בהם מהירות הגלישה הייתה איטית משהו, ב-Wi-Fi וב-3G.

לסיכום, אם אתם אוהבים מוזיקה ואוהבים את חדוות המציאה של תכנים מוזיקליים חדשים, תיהנו מאוד מ-Earbits. כך אולי תגלו, כמוני, שיש להקה בשם The Computers ושהשיר הפופי שלה Train in Vain מקוטלג, משום מה, תחת רוק כבד.

כדי להתחיל להאזין, אתם יכולים להוריד את Earbits מ-Google Play כאן.

אם יש לכם מכשיר של אפל (Apple), אתם יכולים להוריד אותה מכאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים