הוט הודיעה על סיום השביתה בחברה – אך הטכנאים מפגינים וממשיכים בשביתה

עשרות טכנאים של הוט הפגינו היום (ה') מול קריית הממשלה בתל אביב בקריאה לשר התקשורת להתערב במשבר שבין ההנהלה והעובדים, ומסרו: "אם ההנהלה לא תתעשת, נמשיך לשבות עד לדיון בבית המשפט ב-10 בספטמבר" ● מנגד, הודיעה הנהלת הוט כי "עתה, עם השלמת המהלך של העברת מערך טכנאי השירות לחברות המתמחות, הסתיימו השביתות" ● העובדים טוענים שהודעת ההנהלה היא "ניסיון לטשטש את העובדה שיש מאבק עובדים"

29/08/2013 13:55

האם השביתה בהוט (HOT) הסתיימה או לא? תלוי אם שואלים את הטכנאים השובתים או את ההנהלה. עשרות מטכנאי הוט הפגינו היום (ה') מול קריית הממשלה בתל אביב בקריאה לשר התקשורת, גלעד ארדן, להתערב במשבר "ולרסן את הנהלת הוט, שפוגעת בעובדים ובציבור הלקוחות". לעומתם, החברה הודיעה, כי "השלימה את מהלך העברת מערך טכנאי השירות לחברות המתמחות" (חברות הקבלן) וכי השביתה הסתיימה.

בתחילת החודש החריפו טכנאי הוט את מאבקם נגד כוונת החברה להעביר את הפעילות לשירותי מיקור-חוץ: כשבועיים לאחר שביתתם הקודמת, שהייתה חלקית, פצחו הטכנאים בשביתה כוללת, ללא הגבלת זמן. השביתה מקיפה את המערך הטכני של החברה: שירותי הטכנאים לטלפון, טלוויזיה ואינטרנט, כולל המוקד לתיאום טכנאים.

לטענת העובדים, המעבר להעסקה בקבלנות יביא לירידה של 30% במשכורתם. בנוסף, במקום להשתכר לפי שעה, הם ישתכרו לפי קריאות. הפגיעה במוקדנים תתבטא בכך שתנאי ההעסקה שלהם יישמרו לשלושה חודשים בלבד.

ארגון כוח לעובדים טוען, כי הוא הארגון היציג של עובדי הוט, מאחר שהוא מייצג יותר משליש מהם – כ-1,200 מתוך 3,200 עובדי החברה. הנהלת הוט מתנגדת לטענה זו וטוענת שמספר העובדים אותם הצליח הארגון עד כה לאגד לא הגיע לשליש.

לפי הודעת החברה מהיום, "עיקרי המהלך (העברת העובדים לחברות קבלן – נ"ר) ומטרותיו נועדו ליצור מעגל טיפול בלקוח מקצה לקצה על ידי חברות מתמחות, שמזה מספר שנים הינן שותפות עסקיות שלנו. החברות המתמחות מספקות שירותי תמיכה טכניים מקצועיים ואיכותיים, וביצעו מאז ומתמיד את כל שירותי ההתקנות בחברה וגם חלק מקריאות השירות. החלטה זו, שורשה בתפיסה עסקית ותפעולית של סגירת מעגל הטיפול על ידי גורם אחד. אנחנו צופים, כי תוצאותיה יובילו לשיפור חווית הלקוח ולהורדת מספר קריאות השירות לבתי הלקוחות. תפיסה שירותית זו מקובלת בחברות כבלים בעולם והוכחה כיעילה ונכונה – הן ללקוחות והן לחברות".

בהודעתה לא התעלמה הנהלת הוט ממאבק הטכנאים וציינה, כי "בחודשים האחרונים החליטו טכנאי השירות בחברה להצטרף לניסיון ההתאגדות של כוח לעובדים. ואולם, על אף שהעברת הפעילות לחברות המתמחות היא לגיטימית לחלוטין וזכתה לגיבוי מבית המשפט, ועל אף שהחברה דאגה, כי כל הטכנאים יוכלו להיקלט בחברות המתמחות, באותם תנאי שכר, דחק ארגון כוח לעובדים בטכנאים לפתוח בשביתות פתע, שנועדו להשפיע על רמת השירות. החברה עשתה כל שביכולתה על מנת למזער את הפגיעה בלקוחות".

עוד נכתב בהודעה, כי "עתה, עם השלמת המהלך של העברת מערך טכנאי השירות לחברות המתמחות, הסתיימו השביתות והחברה פועלת נמרצות על מנת לשפר את חווית השירות ללקוחותיה. בימים אלה החברה נותנת קדימות ועדיפות ראשונית במתן מענה שירותי ללקוחות קיימים ולפיכך, ההתקנות ללקוחות חדשים יבוצעו לאחר החגים. כמו כן, משמרות הטכנאים יתוגברו בימים הקרובים, וזאת על מנת להגדיל את מספר הביקורים בבתי הלקוחות. אנחנו מחויבים להמשך מתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותינו".

"כמעט כל הטכנאים לא עברו לחברות קבלן"
ואולם, למרות הודעת החברה על סיום השביתות, טכנאי החברה ממשיכים כאמור בשביתתם, ללא הגבלת זמן. יניב בר אילן, נציג ארגון כוח לעובדים, אמר כי "אם החברה לא תתעשת, השביתה תימשך עד לדיון הקבוע בבית הדין לעבודה ל-10 בספטמבר בשאלת היציגות של כוח לעובדים".

לטענתו, ההודעה שפרסמה הוט היום היא לא יותר מאשר ניסיון של ההנהלה "להרגיע את הלקוחות ולטשטש את העובדה שיש אצלה מאבק עובדים". לדבריו, "מעשית, כמעט כל הטכנאים לא עברו לחברות קבלן ולכן יש כרגע חוסר בתקנים של טכנאים בהוט. יש בחברה כ-200 טכנאים ורובם ככולם סירבו לעבור לחברות הקבלן".

הוא הוסיף שהודעת החברה לפיה ההתקנות ללקוחות חדשים יבוצעו רק לאחר החגים מעידה, כי היא סובלת מחוסר בטכנאים. "אם השירות כתוצאה מהמהלך של החברה באמת היה משתפר – ניחא, אבל השירות לא משתפר והלקוחות למעשה מפסידים פעמיים: גם יש שביתה וגם השירות ממשיך להיות רע, כי אין מי שעושה את העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים