קומטאץ' עברה להפסד נקי אולם רשמה זינוק של 42% בהכנסות

החברה הציגה ברבעון השני של השנה הפסד נקי של 745 אלף דולרים והכנסות בסך שמונה מיליון ● המעבר להפסד נקי אירע מאחר שההוצאות הכלליות של החברה זינקו בשיעור גדול יותר מההכנסות ● במחצית הראשונה של השנה רשמה קומטאץ' תוצאות דומות

רבעון מעורב לקומטאץ' (Commtouch): מהתוצאות שפרסמה היום (ד') החברה עולה, כי היא סגרה את הרבעון השני של 2013 עם זינוק בהכנסות, אולם מעבר להפסד נקי, שכן העלייה בהוצאות הכלליות של החברה הייתה גדולה יותר מאשר ההכנסות. במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה תוצאות דומות.

על פי הדו"חות, ההכנסות הרבעוניות זינקו ב-42.03% ועמדו על 8.06 מיליון דולרים לעומת 5.67 מיליון ברבעון השני של 2012. ההוצאות הכלליות זינקו ב-73.18% ל-8.74 מיליון דולרים בהשוואה ל-5.05 מיליון. ההפסד הנקי שלה על פי GAAP עמד על 745 אלף דולרים אל מול רווח נקי של 804 אלף וההפסד הנקי למנייה לפי חישוב זה עמד על 0.03 דולרים לעומת רווח נקי של 0.03 דולרים.

במחצית הראשונה של השנה רשמה קומטאץ' צמיחה של 38.15% בהכנסות, ל-15.98 מיליון דולרים לעומת 11.57 מיליון, אולם ההוצאות הכלליות זינקו ביותר מפי שניים מאשר ההכנסות – 80.4% – ועמדו על 17.76 מיליון דולרים בהשוואה ל-7.92 מיליון. ההפסד הנקי שלה עמד על שני מיליון דולרים אל מול רווח נקי של 2.01 מיליון בששת החודשים הראשונים של 2012.

עוד עולה מהדו"חות, כי הרווח הגולמי החצי שנתי של קומטאץ' צמח ב-31% ל-12.45 מיליון דולרים לעומת 9.5 מיליון. לעומת זאת, החברה רשמה הפסד תפעולי חצי שנתי של 1.78 מיליון דולרים בהשוואה לרווח תפעולי של 1.72 מיליון.

ברבעון השני של השנה, ההוצאות הגולמיות זינקו ב-73.18% ל-1.76 מיליון דולרים אל מול 1.01 מיליון, הרווח הגולמי צמח ב-35.2% ל-6.3 מיליון דולרים לעומת 4.66 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-78.2% בהשוואה ל-82.12%. ההוצאות התפעוליות עלו ב-73% ל-6.98 מיליון דולרים אל מול 4.04 מיליון, מה שהעביר את החברה להפסד תפעולי רבעוני של 683 אלף דולרים לעומת רווח תפעולי של 621 אלף.

שלא על פי GAAP, הרווח הנקי ירד ל-100 אלף דולרים בלבד בהשוואה ל-1.3 מיליון ובסעיף הרווח הנקי למנייה החברה לא הרוויחה ולא הפסידה. לעומת זאת, ברבעון השני של 2012 היא רשמה רווח נקי למנייה Non-GAAP של 0.05 דולרים.

שלומי ינאי, מנכ"ל קומטאץ', אמר, כי התוצאות הרבעוניות של החברה היו טובות, "בעקבות ביקוש עולמי יציב לשירותי זיהוי האיומים מבוססי הענן שלנו". לדבריו, "אנחנו ממשיכים להשקיע ביכולות המכירה והשיווק של החברה, על מנת לתמוך בהשקות המוצרים הבאים. עם זאת, נדרש לנו זמן ארוך מהצפוי לגייס את בעלי התפקידים המרכזיים הדרושים לנו. לפיכך, אנחנו סבורים שיהיה נכון לספק הערכה שקולה ולומר שתחזית ההכנסות לכלל השנה תשקף גידול איטי יותר במכירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים