בית המשפט מינה כונס נכסים לאלווריון; סיגמא ווייב מעוניינת לרכוש אותה כעסק חי

השופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל אביב מינה את רו"ח יואב כפיר ככונס הנכסים של החברה ● הוא דחה בקשה שהגיש עו"ד יניב קליינבלט, שמייצג את חברת סיגמא ווייב ואריה טרבלסי, לדחות את החלטתו ב-72 שעות, כדי לאפשר לחברה להגיש הצעת רכש מסודרת לרכוש את אלווריון כעסק חי ● כמו כן, הוא דחה את בקשת עובדי החברה למנות לאלווריון מפרק זמני

שלב נוסף לקראת סופה של אלווריון, או שמא בקרוב יגיע לה קרש ההצלה? בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט היום (ב') למנות כונס נכסים לאלווריון. עם זאת, מבקשה שהוגשה לבית המשפט עולה, כי סיגמא ווייב מעוניינת לרכוש את החברה כעסק חי.

כונס הנכסים שמינה השופט איתן אורנשטיין לאלווריון הוא רו"ח יואב כפיר. הבקשה למנות כונס לחברה הוגשה על ידי הבנק האמריקני SVB. לעומת זאת, הוא דחה את בקשתם של עובדי אלווריון וקבוצה של נושים למנות לחברה מפרק זמני בלבד, בנימוק ש-"בעת שבה אנו מצויים, קרי – תחילת הליך חדלות הפירעון, לא הוצג צורך במינוי מפרק זמני". על פי ההחלטה, הכונס יקבל לרשותו את כל רכושה של אלווריון וינקוט בכל הפעולות הדרושות כדי להמשיך את פעילותה העסקית, מתוך מטרה להבטיח את האינטרסים של הנושים ולהחזיר להם את מלוא התמורה. "ממועד זה ואילך נאסר על אלווריון לבצע כל פעולה שאינה בגדר מהלך עסקים רגיל ללא אישורו של כונס הנכסים, אך מותר להמשיך ולהעסיק עובדים ככל שיידרש, לשם המשך הפעילות השוטפת של אלווריון", כתב השופט אורנשטיין.

קודם לכן דחה השופט בקשה שהגיש עו"ד יניב קליינבלט, שמייצג את חברת סיגמא ווייב ואריה טרבלסי, לדחות את החלטתו ב-72 שעות, כדי לאפשר לחברה להגיש הצעת רכש מסודרת לרכוש את אלווריון כעסק חי. "לא מגישים בקשה כזו בשעת האפס, מה עוד שלא מדובר במתווה מסודר אלא בהערכות בלבד", כתב השופט. יצוין שלמרות הדחייה, אפשר להגיש בקשת רכישה מסודרת לכונס.

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה, כי אלווריון חייבת כ-21 מיליון דולרים, לא כולל משכורות חודש יולי, מתוכם 3.2 מיליון לבנק SVB וכ-11 מיליון לספקים שביצעו עבודות וסיפקו ציוד לחברה. יתר החובות הם לנושים שונים, בכללם בנקים ישראליים. לדברי עו"ד אריה פפר, שמייצג את אלווריון, יש צורך בהון חוזר בסך כ-10 מיליון דולרים כדי להפעיל את החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים