תשלום מהיר: פלאפון ולאומי קארד השיקו שירות משותף הכולל כרטיס אשראי ומדבקת NFC

במסגרת שיתוף הפעולה, כל לקוח פלאפון יוכל לקבל כרטיס אשראי חוץ בנקאי של לאומי קארד וכן מדבקת אשראי, שתשמש כ-"שלוחה" של כרטיס האשראי על גבי המכשיר הנייד ● החיוב יתבצע באשראי ולא כחלק מהחשבון הסלולרי ● גיל שרון, מנכ"ל פלאפון: "שוק התשלומים הסלולרי בישראל נמצא בתחילת דרכו, אך יתרונותיו הרבים יהפכו אותו לאמצעי התשלום הזמין, הנוח והפופולרי ביותר"

לאחר שהכריזו לפני כחודש על שיתוף פעולה להשקת שירותי ארנק סלולרי, הודיעו היום (ב') פלאפון ולאומי קארד על השקת שירות תשלומים משותף בשם Fast pay, הכולל כרטיס אשראי חוץ בנקאי ומדבקת תשלומים, אשר יציעו פתרון NFC בטכנולוגיית Contactless, שיאפשר לשלם במאות אלפי בתי עסק בארץ ובעולם ולקבל הטבות.

במסגרת שיתוף הפעולה, כל לקוח פלאפון יוכל לקבל כרטיס אשראי חוץ בנקאי של לאומי קארד וכן מדבקת אשראי, שאפשר להדביקה על מכשיר הסלולר. המדבקה מהווה למעשה "שלוחה" של כרטיס האשראי של הלקוח ומאפשרת תשלום במסופון חכם באמצעות מכשיר הפלאפון שאליו היא מוצמדת. כל עסקה שתתבצע באמצעות המדבקה או כרטיס האשראי תהיה חלק ממסגרת האשראי של הכרטיס הפיזי, ותופיע בפירוט העסקאות שיישלחו ללקוח על ידי חברת האשראי.

ראוי לציין, כי השירות שהושק היום לא תומך בתשלום סלולרי מלא. כלומר, גם לקוחות שיש להם מכשירים עם רכיב NFC לא יוכלו להשתמש במכשיר שלהם עצמו לצורך תשלום, שזהו בעצם הרעיון הסופי של תשלום סלולרי – שהמכשיר הסלולרי עצמו יהיה שלוחה של כרטיס האשראי של המשתמש. מאחר שמכשירים הכוללים רכיב NFC עדיין לא נפוצים דיים, זהו מעין פתרון ביניים. בנוסף, לא בכל בית עסק שמקבל כרטיס אשראי יש גם מסופון שקולט נתונים מרכיב ה-NFC, כך שהשימוש במדבקה לצורך תשלום יוכל להתבצע במעט חנויות ובתי עסק בארץ, אבל זוהי התחלה.

התשלום במסופונים חכמים יתאפשר ברשתות סינמה סיטי וארקפה ובשבועות הקרובים יצטרפו רשתות נוספות מתחום הקמעונאות, לצד עשרות נקודות מכירה של פלאפון.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר לרגל ההשקה, כי "שוק התשלומים הסלולרי בישראל נמצא בתחילת דרכו, אך יתרונותיו הרבים יהפכו אותו לאמצעי התשלום הזמין, הנוח ולבסוף גם לפופולרי ביותר. אני מאמין ששיתוף הפעולה עם לאומי קארד יגדיל באופן משמעותי הן את מספר העסקים המאפשרים תשלום מתקדם באמצעות הסלולר והן את האטרקטיביות של השירות לקהל הרחב. אני צופה כי תוך כמה שנים יחליף התשלום בסלולר באמצעות NFC את כרטיס האשראי המסורתי".

חגי הלר, מנכ"ל לאומי קארד, אמר כי "כחברת האשראי הראשונה שנכנסה לתחום התשלומים הסלולריים, אנו שמחים להוביל את השלב הבא ולהשיק תוכנית משותפת ראשונה מסוגה עם חברת תקשורת מובילה. אני בטוח כי שיתוף הפעולה עם פלאפון, המשרתת שלושה מיליון לקוחות ובעלת מערך מכירות בפריסה ארצית, יקדם עוד יותר את החיבור בין הארנק למכשיר הסלולרי, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה תפיסתית, ויסייע בשינוי הרגלי התשלום בישראל".

אירועים קרובים