סקירה: ערכת רמקולים למחשב של לוג'יטק Z323

לאחר שמחיר השוק שלהם ירד באחרונה אל מתחת לקו ה-300 שקלים, מהווה ה- Z323של לוג'יטק פתרון מצוין למי שמחפש ערכת 2.1 למחשב עם איכות קולית מעולה ● ניסינו את זוג הרמקולים והסאב-וופר במשחקי יריות, מוזיקה עתירת בסים ובצפייה בסרט מתח/פעולה – ונהנינו מהתוצאה בכל פעם ● ציון סופי: 78

אחד הדברים הבולטים ב-Z323 – מערכת שמע בשיטת 2.1 (זוג רמקולים וסאב-וופר) מבית לוג'יטק (Logitech), מתגלה כשבוחנים את שני הרמקולים מהצד האחורי דווקא: בכל אחד מהם משולב "דרייבר" נוסף עם פניו מהמשתמש והלאה, עליו והוא משדר את האותות הקוליים שמגיעים מהמחשב אל החלק האחורי של השולחן. בעזרת הדרייברים הללו משיגה לוג'יטק את מה שהיא מכנה "שיטת קול ב-360 מעלות". זה עובד: כל עוד לא מכוונים את הרמקולים אל הקיר, אלא אל חלל החדר – גם אם נמצאים מול החלק האחורי שלהם, מקבלים את רוב התפוקה והעוצמה, ממש כאילו יושבים מולם.

תכונה בולטת נוספת של ה-Z323 היא העוצמה היחסית גבוהה שלהם – 30 וואט מצמד הרמקולים ו-18 וואט נוספים מהסאב-וופר. לאחר כמה ניסיונות הבנו שאם מניחים את הרמקולים בסמיכות למחשב ולמסך, לא מומלץ לעבור את נקודת ה-50% – ולא משנה אם השליטה היא ברמקולים עצמם או דרך המחשב – אם רוצים לשמור על אוזניים בריאות, ובמיוחד אם אוהבים בס ברמה גבוהה. גם בעוצמה הנמוכה ביותר, החוויה הקולית שמספקים הרמקולים הללו מרשימה בהחלט – ולא משנה אם מדובר במשחקי יריות, מוזיקה עתירת בסים או צפייה בסרט מתח/פעולה. הצלילים עוברים בעושר וקל להבחין בדקויות השונות. סיבה אחרת לשמור על עוצמת קול נמוכה יחסית היא שבעוצמות הגבוהות התחלנו בכל זאת להרגיש מעט עמעום בבס, שקצת הפריע לנו.

אפרופו הבס, יחידת הסאב-וופר – אותה כדאי להניח על הרצפה בקרבת הרגליים – היא מהסוג האקטיבי, כלומר שהיא מצוידת במגבר פנימי משלה. מאחור נמצא כפתור עוצמה עגול, שמאפשר לקבוע באופן ידני ופשוט את עוצמת הבס היחסית לעוצמה הכללית. מאחור מוצאים כמובן גם את החיבורים השונים של הערכה: הסאב-וופר הוא זה שמחובר לחשמל, אבל הכבל שמחבר את הערכה למחשב נמצא דווקא ברמקול הימני, בו נמצא גם בקר עוצמת הקול ששולט על הדלקת וכיבוי הרמקולים. הרמקול עצמו מתחבר אל הסאב-וופר באמצעות מחבר שמזכיר יציאת RGB במסכי הדור הישן, בניגוד לרמקול השמאלי, שמתחבר באמצעות כבל RCA רגיל למדי. למרות שזה אולי נשמע קצת מסובך, ההרכבה מסתיימת בערך חמש דקות לאחר הוצאת הערכה מהקופסה.

למרות שמדובר ברמקולים למחשב, אפשר "לגייס" אותם גם לצרכים אחרים. כך, למשל, ברמקול הימני נמצא חיבור לכבל 3.5 מ"מ שמאפשר לחבר לערכה, לדוגמה, נגן MP3 כזה או אחר. בחלק האחורי של הסאב-וופר ממוקמת יציאת RCA כפולה שמאפשרת לחבר, לדוגמה, פטיפון למגבר הפנימי או קונסולת משחק.

מעבר לאיכות הקולית, הרמקולים גם מעוצבים באופן מושך ויפה למדי, ולאחר שבאחרונה ירד מחיר השוק שלהם אל מתחת לקו ה-300 שקלים, הם בהחלט יכולים להוות מתנה נאה למי שמחפש ערכת רמקולים מתוגברת למחשב שלו, ואינו זקוק ליותר משני רמקולים וסאב-וופר.

ציון כללי: 78

מידע
מחיר שוק: 299 ש"ח
ספק: לוג'יטק

עוצמת רמקולים: 30 וואט
עוצמת סאב-וופר: 18 וואט
גודל דרייברים ברמקולים: 2 אינץ'
גודל דרייבר בסאב-וופר: 4 אינץ'

חיבורים: RCA כפול, 3.5 מ"מ, חיבור חיצוני 3.5 מ"מ, אוזניות 3.5 מ"מ
מידות רמקולים: 203x87x135 מ"מ
מידות סאב-וופר: 216x140x226 מ"מ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים