סקירה: מחשב iMedia I4501 IL של פקארד-בל

ה-I4501 - מחשב שבהחלט עונה על כל צורך של משתמש ביתי ומעבר לכך - הוא הוכחה ניצחת שבסיבוב השני שלה בישראל, פקארד-בל של היום היא ממש לא מה שהתרגלנו אליו פעם ● המחיר אמנם קצת גבוה, אבל ציוני המבחנים מרשימים ביותר ● ציון סופי: 79

ותיקי הענף ודאי זוכרים את הימים בהם פקארד-בל (Packard Bell) ניסתה למכור בארץ מחשבים שולחניים תחת המותג שלה. באותם ימים שלטו במכירות המחשבים החנויות הקטנות – אלו שהרכיבו את המחשבים שלהן במעבדות בחדרים אחוריים, ומכרו אותם בדיוק לפי דרישות הלקוח, עם הצעת מחיר שכללה לרוב פירוט מלא של רכיבי המחשב – מלוח האם ועד כרטיס התצוגה.

הפיתוי בקניית מחשב מותג – קרי מחשב "מוכן" שכולל גם תוכנות רבות – היה רב. עם זאת, רמת התקלות הייתה גם היא גדולה יחסית, והיו לא מעט לקוחות לא מרוצים שהגיעו להתלונן בחנויות בהן רכשו את המחשבים וגם למחסן הראשי, אי-שם באזור התעשייה בחולון. לא עבר זמן רב לפני שהעסק כולו התמוטט.

במשך שנים רבות שלטו ה-"מחשבים הלבנים" – אלה שמורכבים באותם חדרים אחוריים, במכירות הצרכניות באופן מוחלט. זאת, עד שב-HP החליטו לפני כשנתיים להתחיל למכור בארץ גם מחשבים שולחניים מתוצרתה – מהלך שקיבל תשובה מחברות אחרות שהתחילו לייבא לארץ יחד עם הניידים, גם קצת מחשבים שולחניים.

עכשיו מגיעה גם פקארד-בל לסיבוב נוסף בארץ – אבל זו ממש לא אותה הפקארד-בל של אותם ימים. למעשה, מדובר בחברה בת של אייסר (Acer), שרכשה באותה תקופה גם את גייטווי (Gateway). גם המחשב אינו אותו מחשב; המחשבים בסדרת ה-iMedia, אליה שייך ה-I4501 שבדקנו, הם מחשבים שמכוונים היטב לשוק הביתי ברמות שונות, ומספקים ברובם את מירב הצרכים – החל מצפייה בסרטים ועד משחקים מורכבים.

ה-I4501 מציע מעבד מודרני. אמנם מדובר "רק" ב-Core i3 530 – מעבד הכניסה לתחום של ה-Core i השולחניים של אינטל (Intel), אך זהו עדיין מעבד מודרני שמבוסס על ליטוגרפיה של 32 ננו-מטר ותומך בעבודה בריבוי נימים (שתי ליבות, שני נימים לליבה). המעבד כולל זיכרון מטמון של 4 מגה-בייט ותומך בעד 16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM (המחשב המסוים שבדקנו הגיע עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון – כמות הזיכרון שהופכת לאחרונה לכמות ברירת המחדל במחשבים חדשים, ניידים ונייחים כאחד). מעבר לכך, הוא פועל במהירות שעון של 2.93 ג'יגה-הרץ, ולמרות שאינו תומך בתכונת הטורבו, כמו אחיו ממשפחת ה-i5 וה-i7, מדובר בהחלט בתצורה שמספיקה לרוב הצרכים הביתיים.

ה-I4501 מגיע גם עם כרטיס תצוגה נפרד – Nvidia GeForce 315, שנמכר רק לבוני מערכות (לא ניתן לרכוש אותו בשוק הפרטי, אלא רק במחשבים שנמכרים כמותג על ידי חברות מוכרות). אמנם מדובר בכרטיס שמספק עוצמה יחסית נמוכה לכרטיסי התצוגה המודרניים – אך אפשר להגדירו ככרטיס הטוב ביותר במשפחת הכרטיסים "החלשים" שמשובצים במחשבי מותג. מהבדיקות שלנו עולה שהוא בהחלט מספיק לרוב המשחקים שמוצעים כיום, אלא אם אתם מגדירים את עצמכם כגיימרים כבדים.

איכות הכרטיס בהחלט באה לידי ביטוי בתוצאות הבדיקות שלנו: 5,153 נקודות במבחן 3DMark06 ו-1,885 נקודות במבחן הביצועים של 3D Mark Vantage (בחנו ברזולוציה של 1280×1024 פיקסלים). המדובר בתוצאות נאות, וגם אם הן לא ממש מתקרבות לצמרת הביצועים – הן בהחלט מספקות את הצרכים של בית "רגיל".

למעשה, תוצאות כל המבחנים מיקמו את המחשב בשולי הצמרת הגבוהה: 172 נקודות במבחן SYSMark2007, לא פחות מ-6,840 נקודות במבחן PC Mark Vanatge וגם תוצאות יפות מאוד במבחני Cinebench בגרסה 10 ו-11.5 הוכיחו שוב שמדובר במחשב בהחלט מוצלח.

אהבנו גם את העיצוב החיצוני: מארז מידי שחור כולו שכפתור ההפעלה ממוקם בחלק העליון, כך שקל מאוד להניח אותו על הרצפה מבלי לחשוש. גם המיקום של שתי יציאות ה-USB ושל קוראי הכרטיסים ויציאות הקול בחלק הקדמי, בזווית נוחה לשימוש, מקלים על מיקום המחשב על הרצפה.

כשפתחנו את המארז והבטנו פנימה, מצאנו סדר מוחלט. הבעיה היחידה שהתגלתה הייתה שמדובר במחשב שאפשרויות ההרחבה שלו מאוד מצומצמות. תושבת ה-PCI3 2.0 הייתה תפוסה עם כרטיס התצוגה, ותושבת ה-PCIe בחצי הגודל היא כל מה שנותר להרחבה. כשרצינו לשלב במחשב כרטיס USB 3.0 גילינו להפתעתנו שגם אין כבל מתח חופשי – וחבל.

עם המחשב מגיעה עם מקלדת מולטימדיה שטוחה עם בקר קול בדמות כפתור עגול ועשרה מקשים להפעלה ישירה של יישומים. המקלדת דקיקה מאוד, וגם העכבר די פשוט. לא בגללם תרכשו את המחשב.

בשורה התחתונה, ה-I4501 של פקארד-בל הוא מחשב שיכול לספק את הצרכים הביתיים ה-"נורמליים", כולל אלו של רוב שחקני המחשב. אולי המחיר מעט גבוה לעומת "מחשב לבן" דומה, אבל העיצוב והסדר שבפנים עשויים להצדיק את ההפרש – כל עוד אתם לא מאלה שאוהבים  לשנות את המחשב שלהם לבד אלא משתמשים בו כמות שהוא מגיע. יש לציין שהמחשב גם היה שקט מאוד ולא התחמם כלל.

ציון סופי: 79

תוצאות מבחנים
SYSmark2007 (מבחן ברירת מחדל) – 172 נקודות
PCMark Vantage (ציון כללי) – 6,840 נקודות
Cinebench R10 (ריבוי ליבות) – 9,157 נקודות
Cinebench R11.5 (מבחן OpenGL, מסגרות גרפיות לשניה) – 12.10
3DMark06 (רזולוציה מרבית) – 5,153 נקודות
3DMark Vanatage (רזולוציה 1280×1024, מבחן ביצועים) – 1,885 נקודות
HD Tune 2.55 (כונן קשיח, קצב העברה ממוצע) – 105 מ"ב/לשנייה

מפרט
מעבד: Intel Core i3 530 במהירות 2.93 גה"ץ
ערכת שבבים: Intel H57
זיכרון: 4 ג"ב זיכרון RAM מסוג DDR3-1333
כונן קשיח: Seagate Barracuda 7200.12 בנפח של 500 ג"ב, SATA II, במהירות 7,200 סל"ד
כונן אופטי: HL-DT-ST DVDRAM GH41N, צורב דו-שכבתי
כרטיס תצוגה: Nvidia GeForce 315 עם 512 מ"ב זיכרון בלעדי מסוג DDR2
כרטיס קול: Intel 5 Series/3400 Series (בשיטת 7.1)
קישוריות: Intel 82578DC (רשת את'רנט במהירות ג'יגה-ביט)
יציאות: 6xUSB 2.0 (שתיים מקדימה), HDMI, RGB, DVI (על כרטיס התצוגה), רשת
תוספות: קוראי כרטיסים בחלק הקדמי של המסך
מערכת הפעלה: Windows 7 Home Premium

מחיר: 2,779 ש"ח

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונן

    גם לי היה כזה והוא היה ממש טוב, אבל בזמנו מחשבים לא התקדמו כל כך מהר כמו היום, היום כל חודש צריך לשדרג כרטיס מסך אחרת משחקים לא יעבדו

  2. פאדי

    ואו, אני זוכר שהיה לי מחשב PACKARD BELL כשהייתי קטן, היה מחשב תותח .

אירועים קרובים