IDC: חלונות 8 ומחשבי Ultrabook עשויים להפיח רוח חיים בשוק ה-PC

השוק של מחשבי PC חלש ומשווע למכירות לקראת החזרה ללימודים ובעקבות ההשקה הקרובה של חלונות 8 - כך על פי חברת המחקר ● ב-IDC צופים שקצב הצמיחה של השוק ב-2012 יהיה נמוך מ-2%, זו השנה השנייה ברציפות, וכי עד סוף השנה יימכרו כ-367 מיליון יחידות

שוק ה-PC העולמי עתיד לצמוח ב-2012, אפילו אם רק בשבריר של אחוז – כך עולה מדו"ח שפרסמה באחרונה חברת המחקר IDC. על פי הדו"ח, הגורמים העיקריים שמשפיעים על השוק הם המצב הכלכלי והגישה של הצרכנים, שמעדיפים להמתין ולראות מה יהיו ההתפתחויות. כתוצאה מכך, זו השנה השנייה ברציפות, חוזים החוקרים, קצב הצמיחה של השוק יהיה נמוך מ-2%.

עד סוף השנה, צופים ב-IDC, יימכרו 367.2 מיליון יחידות של מחשבי PC – עלייה קלה בהשוואה ל-2011, שבה נמכרו 363.9 מיליון יחידות. על פי התחזית, בין השנים 2013 ל-2016 יעמוד קצב הצמיחה השנתי המשולב על 7.1%. מדובר בירידה בהשוואה לתחזית הקודמת, בה צפתה החברה קצב צמיחה שנתי משולב של 8.4%.

בחברה מעריכים שלפחות השנה, תגיע הישועה מהמכירות לקראת החזרה ללימודים ומההשקה הקרובה של מערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8) של מיקרוסופט (Microsoft), שתסיר את החסמים האחרונים לקראת השקה של מחשבי Ultrabook ומחשבי לוח חדשים. אלה צפויים להופיע לאחר ההשקה הרשמית של חלונות 8, שתיערך ב-24 באוקטובר.

"השוק האמריקני יישאר חלש עד שמוצרי חלונות 8 יגיעו למדפים, ברבעון הרביעי של 2012", אמר דיוויד דאוד, אנליסט ב-IDC. ג'יי צ'ו, אנליסט בכיר בחברת המחקר, הוסיף ש-"גורמים דוגמת חלונות 8, בשילוב עם מחשבי Ultrabook, עשויים להציג מפנה חיובי בשנה הבאה, אך צריך לקחת בחשבון מכשולים דוגמת הצורך של הצרכנים להסתגל למערכת ההפעלה החדשה, שמייצגת שינוי דרמטי בהשוואה לפרדיגמות הקיימות בשוק ה-PC. על המערכת האקולוגית להשקיע עבודה מסוימת כדי לחנך את השוק כנדרש".

השנה, צופים ב-IDC, יהיה שיעור הצמיחה של המחשבים השולחניים והניידים שלילי בשווקים הבשלים בעוד שבשווקים המתפתחים ייהנו המחשבים הניידים משיעור צמיחה חיובי, של 6%. לשנה הבאה צופה IDC שיעור צמיחה של 12.5% למחשבים הניידים בשווקים המתפתחים ושל 9.9% בשווקים הבשלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים