סקר: הצופים באולימפיאדה יעקבו אחרי האירועים באמצעות מגוון מכשירים

הצופים בעולם, ובכלל זה בישראל, יוכלו לעקוב אחרי המשחקים בטלוויזיה, במחשבים הנייחים, בטאבלטים ובמכשירים הניידים שלהם ● סקר חדש מעלה ש-44% מהאמריקנים בני 18-44 יעשו זאת בשני מכשירים או יותר ● בארץ יוכלו הגולשים לצפות באחד משמונה ערוצים שמציעה רשות השידור באינטרנט ולקבל מידע על המשחקים באתר מיוחד

מאות המיליונים שיצפו במשחקים האולימפיים בלונדון, שיחלו מחר (ו'), יעשו זאת באמצעות מגוון מכשירים – כך עולה מסקר חדש שפורסם.

מהסקר, שנערך על ידי מכון Harris Interactive, עולה שכמעט מחצית (44%) מהמבוגרים בארצות הברית בגילאי 18-44 שיצפו במשחקים האולימפיים מתכוונים לעשות זאת בשני מכשירים או יותר, דוגמת טלפונים חכמים או טאבלטים. נתון נוסף מעלה, כי גברים, יותר מנשים, יעשו זאת באמצעות גאדג'טים רבים. על פי הסקר, כשליש מהמבוגרים בני 55 ומעלה יצפו באולימפיאדה במכשיר אחד או שניים. כ-14% מבני כלל הגילאים יעשו זאת עם שלושה מכשירים או יותר.

הסקר מעלה, כי הצופים מנצלים את העובדה שהטאבלטים והטלפונים החכמים הפכו לנפוצים לטובת גלישה באינטרנט, והם יעשו זאת במהלך ימי האולימפיאדה כדי להשלים את החוויה של צפייה בטלוויזיה – במשחקים ובתוכניות נוספות. מגמה זו משפיעה על האופן בו חברות מתאימות את הפרסומות והמסרים השיווקיים שלהן לצרכנים, בשל השימוש ההולך וגובר במדיה חברתית באתרים כמו פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) תוך כדי הצפייה בטלוויזיה.

"מדובר בממצא חשוב עבור מותגים שרוצים להגיע לקהל הצופים באולימפיאדה, שמדגיש את היכולת להסתכל מעבר לטלוויזיה ולהתמקד, תוך כדי צפייה, במכשירים נוספים, דוגמת טלפונים חכמים או טאבלטים", אמר קרישנה סבראמאניאן, מנהל שיווק ראשי ב-Velti Plc, ספקית טכנולוגיית שיווק ניידת, שמימנה את המחקר.

"הסקר מעלה, כי אחוז משמעותי של אמריקנים בוחרים לקבל את העדכונים האולימפיים שלהם כאשר הם בדרכים", אמר סבראמאניאן.

התחזית היא שכארבעה מיליארד איש ואישה יצפו בטלוויזיה במשחקים האולימפיים ובאולימפיאדת הנכים שתתקיים לאחריה, כך על פי מדריך שהופק על ידי מארגני המשחקים.

בארצות הברית, קומקאסט (Comcast) של NBC יוניברסל (NBC Universal) תספק כיסוי באינטרנט בשידור חי של האולימפיאדה. NBC מציעה ארבע שעות ראשונות של גישה לכל תוכן – לכל מכשיר. לאחר מכן, רק המנויים של טלוויזיה בתשלום יוכלו לצפות במשחקים דרך המחשבים הניידים, הטאבלטים והטלפונים החכמים שלהם.

בארץ, רשות השידור הקימה אתר מיוחד למשחקים האולימפיים – למחשבים נייחים ולמכשירים ניידים – שמספק חדשות על האירועים ומידע על לוח שידורי האולימפיאדה בערוץ הראשון. כמו כן, הוא כולל שמונה ערוצים שמעבירים את התחרויות בו זמנית, היצע של שידורים מוקלטים מהמשחקים ומידע על ההיסטוריה של האולימפיאדה, ובכלל זה על 11 הספורטאים והמאמנים הישראליים שנרצחו במשחקים שנערכו במינכן ב-1972.

אירועים קרובים