עוברים למכשירים ניידים: ירידה של 1.4% אחוזים במכירות מחשבי ה-PC ברבעון האחרון של 2011

"לאחר שני רבעונים של צמיחה, הסתכם היקף המכירות של מחשבי ה-PC ברחבי העולם ברבעון הרביעי ב-92.2 מיליון יחידות", נמסר מגרטנר ● באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה נרשמה ירידה של כמעט 10%, בעוד הירידה בארצות הברית עמדה על 6% ● בין היצרניות שמרה HP על הבכורה, על פי גרטנר, על אף שהיקף המכירות שלה ירד בשיעור של 16.2% בהשוואה לשנה הקודמת ● לנובו רשמה את הצמיחה הנאה ביותר, עם עלייה של 23% בהיקף המכירות

היקף המכירות של מחשבי ה-PC ירד ברבעון האחרון של 2011 ברחבי העולם ב-1.4%, בעיקר בשל ירידה בביקוש למחשבים אלה במערב אירופה ובארצות הברית – כך עולה מנתונים שפרסמה גרטנר (Gartner). על פי חברת המחקר, "לאחר שני רבעונים של צמיחה, הסתכם היקף המכירות של מחשבי ה-PC ברחבי העולם ברבעון הרביעי ב-92.2 מיליון יחידות".

לפי הנתונים, מכירות מחשבי ה-PC באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה הסתכמו ב-28.9 מיליון יחידות – ירידה של 9.6% בהשוואה לשנה הקודמת, בעוד שבארצות הברית נרשמה ירידה בשיעור של 5.9%. הסיבה לכך היא מעבר של צרכנים פרטיים ממחשבי PC לטלפונים חכמים ולמחשבי לוח. בגרטנר ציינו, כי הצמיחה הנאה במגזר העסקי ובמדינות המתפתחות לא הספיקה כדי לפצות על הירידה בביקוש בשווקים הבשלים.

"ההפתעה הגדולה הייתה בארצות הברית, בה צפינו שהמכירות יישארו יציבות", אמר דייוויד דאוד, אנליסט מ-IDC. "אלה היו הביצועים הגרועים ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2008", מיד לאחר הקריסה של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס (Lehman Brothers). דאוד מייחס תוצאות אלה גם לשיטפונות בתאילנד באוקטובר, שבעקבותיהם נוצר מחסור בכוננים קשיחים ונפגע אמון הצרכנים. אולם, בגרטנר טוענים שהמחסור בכוננים קשיחים עדיין לא השפיע על המכירות והמחירים ברבעון הרביעי של 2011, וכי השפעתו תורגש בעיקר במחצית הראשונה של 2012.

בין היצרניות שמרה HP על הבכורה, על פי גרטנר, על אף שהיקף המכירות שלה ירד בשיעור של 16.2% בהשוואה לשנה הקודמת. לנובו (Lenovo) רשמה את הצמיחה הנאה ביותר, עם עלייה של 23% בהיקף המכירות.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים