מג וויטמן, HP: "עד סוף החודש אחליט מה יעלה בגורל חטיבת המיחשוב האישי"

"אני רוצה לקבל את ההחלטה לגבי החטיבה במהירות יותר מכפי שנקבע", אמרה וויטמן, המנכ"לית הנכנסת של ענקית ה-IT ● לדבריה, "אין לי עדיין החלטה מגובשת ואני לא מקובעת בנושא; יש לי ראש פתוח, ואני מוכנה לשמוע דעות לכאן ולכאן"

"עד סוף החודש אחליט מה יעלה בגורל חטיבת המיחשוב האישי של HP – האם לפצל אותה משאר החברה, לעשות 'ספין אוף' וליצור שתי חברות נפרדות", כך אמרה מג וויטמן, המנכ"לית הנכנסת של ענקית הטכנולוגיה. וויטמן דיברה בכנס של נשים משפיעות שערך המגזין פורצ'ן (Fortune).

"עלינו להחליט החלטה סופית מה אנחנו צריכים לעשות עם חטיבת המיחשוב האישי", הוסיפה. "זוהי החלטה שאני רוצה לקבל במהירות יותר מכפי שנקבע. אני רוצה לסיים את הנושא לפני סוף אוקטובר, אולי עם זליגה של כמה ימים לנובמבר". לדברי וויטמן, "אין לי עדיין החלטה מגובשת ואני לא מקובעת בנושא. יש לי ראש פתוח, ואני מוכנה לשמוע דעות לכאן ולכאן".

חטיבת המיחשוב האישי של HP מובילה בתחומה ומניבה לחברה הכנסות שנתיות של 41 מיליארד דולרים. באוגוסט השנה הודיע ליאו אפותקר, המנכ"ל של HP שאותו החליפה וויטמן, כי בכוונתו להיפרד מהחטיבה ולרכוש את אוטונומי (Autonomy) הבריטית, תמורת יותר מ-10 מיליארד דולרים. אפותקר הודח לפני כמה שבועות מתפקידו, ועם כניסתה לתפקיד אמרה וויטמן, כי בכוונתה להמשיך באסטרטגיה של קודמה.

אפותקר אמר, כי ההחלטה על הפיצול תתקבל עד סוף 2011, אך, לדברי וויטמן, יש להקדים את ההחלטה, על מנת לפוגג את חששות המשקיעים. "אי ודאות היא לא חברה טובה שלנו", אמרה. ואמנם, שווי החברה ירד בשנה החולפת ביותר ממחצית.

המנכ"ל היוצא של HP החליט על המהלך כחלק מרצונו שהחברה תתרכז העולמות התוכנה, השירותים והייעוץ, ותעזוב את עולם החומרה, שעל אף היותו רווחי, שולי הרווח שלו נמוכים בהרבה מאלה שבתוכנה.

צמצום הרווחיות בעולם המיחשוב האישי נגרם כתוצאה מהמיתון הכלכלי העולמי ומהצמיחה במכירות הטלפונים החכמים והטאבלטים. למרות זאת, HP מובילה בעולם זה עם נתח שוק של 17.9% ב-2010, כשאחריה דל (Dell) עם נתח שוק של 12.9%. כך, למרות הרווחיות של HP בתחום, מבין שבע החטיבות שלה, המיחשוב האישי מפגר בהיבט הרווח, הרחק אחרי חטיבת המדפסות וחטיבת השירותים (ES), המבוססת על רכישת EDS ב-2007.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים